Άγνωστες ώς τώρα πτυχές της διαπραγμάτευσης δημοσιοποίησε ο αν. υπουργός Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων Ευκλείδης Τσακαλώτος σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρέμβαση, στη διάρκεια εκδήλωσης των 53+ (για τις υπόλοιπες ομιλίες βλ. επόμενη σελίδα).
Αρχικά επικαλέστηκε αυτό που οι «αντίπαλοι» έθεσαν στον ίδιο και τον Γιάνη Βαρουφάκη στον πρώτο μάλιστα γύρο διαπραγματεύσεων: ότι οι προηγούμενες ελληνικές κυβερνήσεις δεν έπραξαν το παραμικρό κατά της διαφθοράς και, ως εκ τούτου, η σημερινή κυβέρνηση θα έχει τον αναγκαίο χρόνο για την πάταξή της. «Αν είναι να μιλήσουμε για εμπιστοσύνη, τώρα πρέπει να την αποδείξουν», έριξε το «γάντι» ο υπουργός, μάλλον με έναν τόνο δυσπιστίας...
Ενώ είπε πως είναι «λάθος της Αριστεράς» να χαρακτηρίζονται συλλήβδην όλοι οι συνομιλητές μας «κυνικοί». Και τούτο γιατί στην πραγματικότητα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ή ακόμη και διαφορετικές γραμμές στους θεσμούς (ΔΝΤ - Κομισιόν - ΕΚΤ) τόσο... οριζοντίως όσο και... καθέτως, εντός δηλαδή του ίδιου θεσμού, στα διάφορα επίπεδα και κλιμάκια.
Επιπροσθέτως, ο Ευκλ. Τσακαλώτος είπε πως το μεγαλύτερο «χαρτί» στα «χέρια» της Αθήνας -«χαρτί» που υπολογίζει η άλλη πλευρά- είναι τα ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά υποστήριξης των πολιτών προς την κυβέρνησή τους, ποσοστά που δεν έχουν επηρεαστεί ούτε και τις τελευταίες ημέρες, παρά τον πρωτοφανή μιντιακό πόλεμο.
Ο ομιλητής έκανε και μια αξιοσημείωτη αναφορά στις ελληνικές «κόκκινες γραμμές»: χωρίς αυτές, τόνισε, «δεν υπάρχει δημοκρατία». Ενώ στον απολογισμό που έκανε για τη μέχρι τώρα διαπραγμάτευση, είπε για τη συμφωνία της 20ής Φεβρουαρίου πως, παρά τα θετικά σημεία της -γι' αυτό και η προσπάθεια των «αντιπάλων» να την ξηλώσουν-, υπήρχε και ένα λάθος: ότι δεν εξασφάλισε η ελληνική πλευρά ότι με τον συμβιβασμό αυτό η ΕΚΤ θα έδινε άτυπη, έστω, υπόσχεση για αντίστροφη μέτρηση παροχής χρηματοδότησης.
Ν.ΠΑΠ.