Στον ισχυρισμό ότι ο ελληνικός λαός θα βγει ζημιωμένος από τη διαπραγμάτευση που έχει ξεκινήσει η νέα κυβέρνηση της χώρας με τους εταίρους προέβη το ΚΚΕ. Το κόμμα επικαλέστηκε τις πρόσφατες δηλώσεις του πρόεδρου των ΗΠΑ Μπ. Ομπάμα, προκειμένου να υποστηρίξει πως η διαπραγμάτευση είναι ενταγμένη στο πλαίσιο των υπαρχόντων συσχετισμών στο διεθνές πλαίσιο.
"Γίνεται ολοένα πιο φανερό ότι η διαπραγμάτευση της νέας κυβέρνησης είναι ενταγμένη στον πόλεμο ισχυρών συμφερόντων στην Ε.Ε., με την ενεργό εμπλοκή και των ΗΠΑ, για το ποιος θα βγει κερδισμένος απ' την κρίση και τη διαχείριση του χρέους, με θύματα όμως πάντα τους λαούς", σημείωσε το ΚΚΕ. Και κατέληξε: "Γι' αυτό ο λαός χρειάζεται να χαράξει τη δική του γραμμή πάλης για την ανάκτηση των απωλειών και τη διεκδίκηση πραγματικών αλλαγών για την ικανοποίηση των αναγκών του".