Την τρίτη θέση και την τρίτη εντολή ζήτησε ο Ευ. Βενιζέλος από την κεντρική προεκλογική ομιλία του στο γήπεδο του Σπόρτινγκ, με το επιχείρημα ότι μόνο το ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Παράταξη μπορεί να "εγγυηθεί" την έξοδο από την κρίση "με ασφάλεια". Πιο σαφής από ποτέ, διεμήνυσε την πρόθεσή του να στηρίξει την επόμενη κυβέρνηση, λέγοντας ότι "μπορούμε να το κάνουμε με πολλούς τρόπους" και θέτοντας ως μόνη "κόκκινη γραμμή" "την ασφαλή έξοδο από την κρίση και την παραμονή της χώρας στο ευρώ και στο ευρωπαϊκό παιχνίδι προοπτικής και μέλλοντος".
Ειδικότερα, είπε ότι "σε σχέση με τους διεθνείς εταίρους εμείς θα είμαστε πάντα στο πλευρό της νόμιμης κυβέρνησης της χώρας, άλλοι την αμφισβήτησαν, άλλοι αρνήθηκαν τη δύναμη της υπογραφής της, εμείς όχι, δεν θα κάνουμε αυτό το τεράστιο ιστορικό λάθος" και ότι γι' αυτό το ΠΑΣΟΚ ζητεί να είναι ο τρίτος πόλος. "Εμείς στη διαπραγμάτευση θα είμαστε στο πλευρό του λαού, της ελληνικής οικονομίας και της νόμιμης ελληνικής κυβέρνησης", είπε. Σε αυτό το πλαίσιο είπε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θέλει να είναι κυβερνητικός μπαλαντέρ, συμπλήρωμα και ουρά, δεν θέλει θώκους και καρέκλες, "θέλουμε να είμαστε εθνικός εταίρος, μας ενδιαφέρει η εθνική σταθερότητα, γιατί τον ρόλο μας μπορούμε να τον παίξουμε με πολλούς και διάφορους τρόπους, θέλουμε το καλύτερο και θα συμβάλουμε σε αυτό, δεν θα αφήσουμε να έρθει το πολύ χειρότερο".
Επανέλαβε την πρότασή του για κυβέρνηση συνεργασίας όλων των δημοκρατικών δυνάμεων ευρωπαϊκού προσανατολισμού "με προοδευτικό πρόσημο" και είπε ότι εφόσον επαληθευτεί η πρωτιά του ΣΥΡΙΖΑ, μόνο το ΠΑΣΟΚ μπορεί να είναι το αντίβαρο και ότι σε αυτό είναι η "χρήσιμη και κρίσιμη ψήφος".
Ν. ΛΙΟΝ.