Live τώρα    
Φάνης Κουρεμπές υποψήφιος βουλευτής Κορινθίας: / Φάνης Κουρεμπές: "Λέμε την Α-λ-ήθεια" κυβερνώντας με αήθεια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Φάνης Κουρεμπές υποψήφιος βουλευτής Κορινθίας: / Φάνης Κουρεμπές: "Λέμε την Α-λ-ήθεια" κυβερνώντας με αήθεια

1. Το κεντρικό προεκλογικό σύνθημα του απερχόμενου πρωθυπουργού και της παράταξής του δημιουργεί συνειρμούς. Αν επικεντρωθούμε στο σημαινόμενο της λέξης -αλήθεια-, δηλαδή την κατάσταση εκείνη όπου τα γεγονότα καθίστανται φανερά ή γνωστά και δεν λησμονούνται, ας κάνουμε μια προσπάθεια να θυμηθούμε μερικά ενδεικτικά σημεία της πρόσφατης κυβερνητικής ρητορείας και πρακτικής. Ας δούμε παράλληλα και τις προγραμματικές δεσμεύσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε κάθε επιμέρους σημείο, στην αντίπερα λογική, από αυτήν της πλήρους απορρύθμισης του κοινωνικού κράτους, των πολιτειακών θεσμών και της άγριας λιτότητας:

* Ζήσαμε τη διάλυση τη δημόσιας υγείας, μέσω του κλεισίματος των δημόσιων δομών περίθαλψης, της ανύπαρκτης πρόσβασης των ανασφάλιστων στις υπηρεσίες υγείας, τις ελλείψεις προσωπικού και φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία. Σχεδιάζουμε ένα ολοκληρωμένο ενιαίο σύστημα υγείας και ένα δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Εξασφαλίζουμε δωρεάν πρόσβαση για όλους, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, στις δημόσιες δομές υγείας και διασφάλιση της πρόσβασης για όλους στην αναγκαία φαρμακευτική αγωγή με δραστικό περιορισμό -έως μηδενισμό για ειδικές κατηγορίες- της επιβάρυνσης στη συμμετοχή των ασθενών στη φαρμακευτική δαπάνη.

* Ζήσαμε την παραβίαση του Συντάγματος και την υποβάθμιση του ρόλου του Κοινοβουλίου, μέσω της προώθησης Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου και πρόχειρων ρουσφετολογικών τροπολογιών. Σχεδιάζουμε την ενδυνάμωση του Κοινοβουλίου ως νομοθετικού και ελεγκτικού θεσμού της εκτελεστικής εξουσίας, με μια μεγάλη αναμόρφωση του Κανονισμού της Βουλής, με την οποία, μεταξύ άλλων, μειώνεται δραστικά η δυνατότητα της Κυβέρνησης να εισάγει νομοσχέδια με τη διαδικασία του κατεπείγοντος χωρίς ευρεία πλειοψηφία τουλάχιστον 3/5 των βουλευτών. Επίσης, περιορίζεται δραστικά η δυνατότητα για Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Καταργούμε τα βουλευτικά προνόμια. Αλλάζουμε ριζικά τον νόμο περί χρηματοδότησης των κομμάτων με γνώμονα την απόλυτη διαφάνεια των οικονομικών τους.

* Ζήσαμε το οικονομικό γονάτισμα των μισθωτών, των συνταξιούχων, των μικρομεσαίων, των ελεύθερων επαγγελματιών, μέσω μιας σειράς επαχθών φορολογικών μέτρων και φοροεπιδρομών (ΕΝΦΙΑ, φορολόγηση από το πρώτο ευρώ κ.λπ.). Σχεδιάζουμε ένα δίκαιο, απλό, σταθερό και αποτελεσματικό φορολογικό σύστημα, όπου κάθε πολίτης θα φορολογείται ανάλογα με τη φοροδοτική του ικανότητα. Απαραίτητο εργαλείο για ένα τέτοιο φορολογικό σύστημα αποτελεί το περιουσιολόγιο. Επαναφέρουμε το αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ για όλους.

Καταργούμε τον ΕΝΦΙΑ και θεσπίζουμε Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ) με προοδευτική κλιμάκωση και υψηλό αφορολόγητο όριο. Μειώνουμε τον ανώτατο συντελεστή ΦΠΑ 23%. Καθιερώνουμε χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ για τα βασικά είδη διατροφής, την εστίαση, τις παιδικές τροφές, τα είδη προσωπικής ανάγκης των Ατόμων με Αναπηρία, τα προϊόντα πολιτισμού και γνώσης και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Επιβάλλουμε ειδική φορολογία στα είδη και στις υπηρεσίες πολυτελούς διαβίωσης και κατανάλωσης.

* Ζήσαμε το Μαύρο στη ΕΡΤ. Σχεδιάζουμε επανίδρυση της ΕΡΤ, σε νέες βάσεις: Δημιουργούμε μια ΕΡΤ πλουραλιστική, ανεξάρτητη, κυβερνητικά αυτόνομη, με αξιοκρατική λειτουργία, χωρίς φαινόμενα κακοδιαχείρισης, αδιαφάνειας και σπατάλης του δημοσίου χρήματος.

* Ζήσαμε τη διάλυση της παιδείας με συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, εισοδηματική ανέχεια και απολύσεις του προσωπικού που εργάζεται στην εκπαίδευση, δραστικές περικοπές στις δαπάνες για λειτουργικά έξοδα, συρρίκνωση των δημοκρατικών θεσμών, ιδιωτικοποίηση εκ των ένδον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παράλληλα με την καθολική νομιμοποίηση πάσης φύσης κολλεγίων.

Καταργούμε όλους τους νόμους που διέλυσαν και υποβάθμισαν τη δημόσια εκπαίδευση και τερματίζουμε τη λιτότητα, στο πλαίσιο της ακύρωσης των Μνημονίων. Επαναπροσλαμβάνουμε όλους όσοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα ή απολύθηκαν, εκπαιδευτικούς, διοικητικούς και βοηθητικό προσωπικό. Σχεδιάζουμε μια μεγάλη δημοκρατική μεταρρύθμιση στη δημόσια εκπαίδευση που θα πραγματοποιηθεί με την ενεργό συμμετοχή όλης της κοινωνίας μέσω δημόσιου διαλόγου.

Θα χρειάζονταν πολλές σελίδες αν συνεχίζαμε την απαρίθμηση. Θα χρειαστεί η ενεργός και ουσιαστική συμμετοχή όλων των πολιτών, όλης της κοινωνίας σε αυτή την τεράστια προσπάθεια που καλούμαστε όλοι να καταβάλουμε για να αποτινάξουμε τον ζυγό της λιτότητας και των ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, για να γίνει πράξη η ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών και η χειραφέτηση των πολλών, για να δικαιωθούν οι κοινωνικοί αγώνες. Ξαναπαίρνουμε τις ζωές μας στα χέρια μας. Η ελπίδα έρχεται και τη φέρνουμε εμείς, οι πολίτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0