Η Ελλάδα, στις 25 Ιανουαρίου, δεν γυρίζει απλώς σελίδα. Αλλάζει βιβλίο. Κλείνει το τελευταίο κεφάλαιο της μνημονιακής καταστροφής και ξεκινά να γράφει μια νέα Ιστορία. Η νίκη και η αυτοδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ είναι ιστορικών διαστάσεων για τη χώρα μας και για την Ευρώπη. Είναι ρωγμή στο νεοφιλελεύθερο οικοδόμημα των μερκελιστών, των τραπεζιτών και των τοκογλύφων. Είναι το ηχηρό "ΟΧΙ" στην κοινωνική διάλυση και την εξαθλίωση.
Συνθήματα; Ναι, συνθήματα! Χρειάζεται κάτι περισσότερο από αυτά μια κοινωνία που ζει καθημερινά την καταρράκωση της Υγείας, της Ασφάλισης, της Παιδείας; Συνθήματα, ή μάλλον ένα σύνθημα: Ελπίδα. Καμιά κοινωνία, ποτέ, πουθενά, δεν έζησε χωρίς ελπίδα. Και η ελπίδα αυτή είναι σήμερα ταυτισμένη με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Μαζί με την ελπίδα, όρος επιβίωσης είναι η ταυτόχρονη ευθύνη. Η ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ. Όχι μέχρι την 25η Ιανουαρίου, αλλά από την 26η και μετά. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί με απόλυτη συναίσθηση των γεωπολιτικών συσχετισμών. Να "μιλήσει" στους εταίρους μας όχι ως επαίτης, αλλά ως συμμέτοχος σε μια κοινή πορεία ώστε να μην οδηγηθεί το ευρώ σε αδιέξοδο.
Δεν το ζητάει αυτό μόνο η Αριστερά. Το ζητάνε πλέον δυνατά πολιτικές δυνάμεις και διανοούμενοι σε όλη την Ευρώπη, απομονώνοντας τους ασφυκτικούς περιορισμούς του Συμφώνου Σταθερότητας που ρίχνει ακόμη και τις οικονομίες του Βορρά σε παρατεταμένη ύφεση. Αυτός άλλωστε είναι ένας από τους βασικούς λόγους που τα σενάρια για Grexit έπαψαν να ακούγονται ακόμα και από το Βερολίνο.
Η Ελλάδα είναι και θα μείνει μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης. Θα γίνει ο καταλύτης για τη "στροφή" της Ευρώπης στις πολιτικές της ανάπτυξης και της επαναθεμελίωσης του κοινωνικού κράτους. Διαφορετικά, οι εσωτερικές κοινωνικές αντιθέσεις θα οδηγήσουν την Ευρώπη σε έκρηξη. Αυτό όμως δεν θα συμβεί, γιατί όλες οι ενδείξεις μιλούν για την αλλαγή κλίματος από την Ιβηρική μέχρι τη Σκανδιναβία.
Η αυριανή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ "έρχεται" την κατάλληλη στιγμή και γι' αυτό δεν νομιμοποιείται να κάνει ούτε βήμα πίσω από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε στη ΔΕΘ. Γιατί η ευθύνη είναι πατριωτική. Είναι ευθύνη επανένωσης της κατακερματισμένης κοινωνίας, απλώνοντας δίχτυ προστασίας και ασφάλειας για τα θύματα της κρίσης. Βάζοντας τέλος στην πείνα, στην έλλειψη θέρμανσης, φαρμάκων και στήριξης ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, όπως οι χρόνια πάσχοντες, τα ΑμεΑ, οι άστεγοι.
Ενισχύοντας τους μικρομεσαίους, τους αγρότες, τους πολύτεκνους, τις εργαζόμενες μητέρες, ενθαρρύνοντας τους νέους να παραμείνουν στον τόπο μας. Αποκαθιστώντας τα μεγάλα θύματα της αδικίας, τους ηλικιωμένους που στήριξαν την οικογένεια και την κοινωνία.
Ο αντίλογος είναι γνωστός: "Πού θα βρείτε τα λεφτά;". Θα τα βρούμε εκεί όπου πολλαπλασιάζονται εις βάρος του κοινωνικού συνόλου, αφορολόγητα, "μαύρα". Εκεί που μοιράζονται μεταξύ "φίλων" και κουμπάρων, με αδιαφάνεια, μίζες και χαριστικές συμβάσεις σε "έργα" και προμήθειες, την ίδια ώρα που απολύονται δάσκαλοι, σχολικοί φύλακες, νοσηλευτές, καθαρίστριες, δημοτικοί υπάλληλοι και εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα. Τα λεφτά θα βρεθούν με ριζική αλλαγή στο φορολογικό σύστημα. Με δραστική περιστολή της σπατάλης εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, με έναν νέο σχεδιασμό για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
Ο δρόμος της υποταγής δεν είναι μόνο οικονομικά αδιέξοδος αλλά και εθνικά καταστρεπτικός. Ο ΣΥΡΙΖΑ, στην πραγματικότητα, δεν "έρχεται" επειδή οι πολίτες ασπάστηκαν το σύνολο των ιδεών του. "Έρχεται" γιατί εκπροσωπεί τη μόνη ρεαλιστική ελπίδα να σωθεί η ελληνική κοινωνία από τον απόλυτο αφανισμό. Κι αυτό το αντιλαμβανόμαστε πρώτοι εμείς, όλες και όλοι όσοι διεκδικούμε την τιμή να εκπροσωπήσουμε τους πολίτες στο Κοινοβούλιο.
Αισθανόμαστε το καθήκον να σταθούμε αντάξιοι αυτής της τιμής. Στο Κοινοβούλιο που θα προκύψει την 25η Ιανουαρίου δεν θα "νομοθετεί" η τρόικα. Θα νομοθετεί ο ελληνικός λαός. Η δημοκρατία θα αναπνεύσει ξανά. Όσοι την τραυμάτισαν θα λογοδοτήσουν. Το μήνυμα που στέλνουμε από αυτή τη "μικρή" γωνιά του πλανήτη είναι μήνυμα αξιοπρέπειας, δημοκρατίας, αλληλεγγύης και κοινωνικής δικαιοσύνης.