ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΛΙΟΝΑΚΗΣ
Το χαρτί της "χρήσιμης ψήφου" για την επομένη των εκλογών προσπαθεί να αναδείξει ως κεντρικό προεκλογικό επιχείρημά του ο Ευ. Βενιζέλος, προκειμένου να προσελκύσει ψήφους έναντι του Ποταμιού και του ΚΙΔΗΣΟ του Γ. Παπανδρέου, σχετικά με το οποίο μιλά για "χαμένη ψήφο παραταξιακά και εθνικά".
Ο Ευ. Βενιζέλος, που χθες δεν απέκλεισε (Μega) ψήφο ανοχής προς την επόμενη κυβέρνηση ("το κοινοβουλευτικό σύστημα, όταν λειτουργεί συνεργατικά και όχι πλειοψηφικά, έχει διάφορα σχήματα"), επιτίθεται στη Ν.Δ., αλλά και πρωτίστως στον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ζητεί "ευρύτατη κυβέρνηση συνεργασίας όλων των δημοκρατικών δυνάμεων ευρωπαϊκού προσανατολισμού" στη βάση της "εθνικής στρατηγικής" του ΠΑΣΟΚ. "Βλέπω από τη μία έναν άγαρμπο εκφοβισμό ότι αν δεν συνεχίσουμε, θα καταστραφούμε εμείς, οι τράπεζες, το δημόσιο ταμείο και από την άλλη μια αφελή ή και κουτοπόνηρη προσπάθεια εφησυχασμού ότι δεν συμβαίνει τίποτα, όλα τέλεια, η Ευρώπη μάς περιμένει. Είναι και το ένα και το άλλο απατηλά και επικίνδυνα", είπε. Το ίδιο είπε και σε ομιλία του προς συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Επιπλέον, επιχειρεί να αναδείξει τη χρησιμότητα του ίδιου και του κόμματός του στο μετεκλογικό τοπίο, αναφέροντας ότι για να αποφευχθούν κίνδυνοι στη διαπραγμάτευση, απαιτείται "εμπειρία, γνώση, ικανότητα", υπονοώντας ότι ο ίδιος διαθέτει αυτά τα χαρακτηριστικά. Υποστήριξε επίσης ότι "δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με το τραπεζικό σύστημα. Η συμπεριφορά του καταθετικού κοινού είναι άψογη, με πίστη στη χώρα και την προοπτική της" και πως αν γίνουν δεύτερες εκλογές, θα υπάρξει ταμειακό πρόβλημα στο Δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία.
Παράλληλα, επιτίθεται καθημερινά και προς το ΚΙΔΗΣΟ και το Ποτάμι. Για το κόμμα του Γ. Παπανδρέου ισχυρίστηκε ότι όλα έχουν κριθεί και παραταξιακά και δημοσκοπικά και πως δεν κατάλαβε γιατί έφυγε από το ΠΑΣΟΚ. Για το Ποτάμι, το οποίο χαρακτηρίζει "νέα ΔΗΜ.ΑΡ.", στηλιτεύοντας την πορεία που διέγραψε η "παλιά ΔΗΜ.ΑΡ.", κάνει λόγο για "κοινοπραξία στην οποία περιλαμβάνονται ακόμα και συνταξιούχοι της Δεξιάς και ακραιφνείς νεοφιλελεύθεροι". Με σχόλιο της, η Αγ. Κωνσταντίνου συνέστησε στον Ευ. Βενιζέλο να "προσέχει τα περί μειώσεως μεγεθών, 'εξαερώσεων' και άλλων συναφών που εσχάτως συνηθίζει", γιατί "στο σπίτι όσων διαχειρίζονται τη συντριβή των κομμάτων τους δεν μιλάνε για ποσοστά".
Επικρατείας χωρίς εκπλήξεις
Εν τω μεταξύ, η Χαρ. Τρικούπη ανακοίνωσε χτες το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Παράταξη, το οποίο πέραν της τοποθέτησης του Γ. Φλωρίδη ως επικεφαλής, που όμως είχε ανακοινωθεί από την περασμένη εβδομάδα, δεν παρουσιάζει εκπλήξεις. Έτσι, το ψηφοδέλτιο στελεχώνουν επιπλέον οι: Π. Ρήγας (γραμματέας της απερχόμενης Κ.Ο.), Ν. Μπίστης (στέλεχος της Κεντροαριστεράς), Ά. Καραμάνου (πρώην ευρωβουλευτής, αντιπρόεδρος των γυναικών του ΕΣΚ / PES), Χαρ. Ουσουλτζόγλου - Γεωργιάδου (πρώην δήμαρχος Βέροιας), Χρυσ. Λεμονίδου (καθηγήτρια Νοσηλευτικής Παν/μίου Αθηνών), Αικ. Σολωμού (αν. καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής Παν/μίου Πατρών), Χ. Σταμέλος (δικηγόρος, διδάκτωρ Νομικής, πρόεδρος Ελλήνων Φεντεραλιστών), Ά. Πάντου (αντιπρόεδρος ΕΛΕΠΑΠ Θεσσαλονίκης), Αθ. Πασχαλίδου (αγρότισσα), Αδαμ. (Νάγια) Κατσιμπάρδη (νομικός) και Κυρ. Πιερρακάκης (μέλος Π.Σ. ΠΑΣΟΚ, οικονομολόγος).