Χαιρετίζουμε τη γενναία και εθνικά υπεύθυνη στάση της ευρείας πλειοψηφίας των δημάρχων και εκπροσώπων Μαρτυρικών Δήμων, που συμμετείχαν στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δικτύου Μαρτυρικών Δήμων στον Χορτιάτη, να αντιταχθούν στο «Γερμανοελληνικό Ταμείο για το Μέλλον» (...)
Κατά τη συζήτηση του ζητήματος περί συνεργασίας των μαρτυρικών δήμων της χώρας μας με το υπό ίδρυση «Γερμανοελληνικό Ταμείο για το Μέλλον», ο Γερμανός πρεσβευτής στην Αθήνα Δρ. Πέτερ Σόοφ, ο οποίος είχε προσκληθεί από τον δήμαρχο Καλαβρύτων Γιώργο Λαζουρά προκειμένου να «ενημερώσει» το Δ.Σ. του Δικτύου, κατέβαλε αγωνιώδη προσπάθεια να πείσει τους δημάρχους των Μαρτυρικών Δήμων και, ευρύτερα, την ελληνική και διεθνή κοινή γνώμη για τις αγαθές προθέσεις της γερμανικής κυβέρνησης και τον «ευγενή» σκοπό του Ταμείου, που, όπως τόνισε, έχει στόχο να χτίσει «γέφυρες συμφιλίωσης» μεταξύ των δύο λαών.
Επέμεινε δε, χωρίς όμως να πείσει, ότι η πρωτοβουλία αυτή «δεν συνδέεται με τις οφειλές» της Γερμανίας προς την Ελλάδα. Ο ίδιος όμως ομολόγησε ότι στόχος του εγχειρήματος αυτού είναι η «επεξεργασία του παρελθόντος», δηλαδή να ξαναγραφεί η Ιστορία, χρηματοδοτώντας «θεματικές εκθέσεις, τη δημιουργία πανεπιστημιακών εδρών ή ακόμα και τη συνεργασία στην έκδοση σχολικών βιβλίων», προφανώς σύμφωνα με τα συμφέροντα της Γερμανίας. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η πρόσκληση - πρόκληση του Γερμανού πρεσβευτή προς τους ελληνικούς δήμους να υποβάλλουν προτάσεις χρηματοδότησης απευθείας προς το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας!
Απέναντι στις μεθοδεύσεις αυτές, η ευρεία πλειοψηφία των δημάρχων και των εκπροσώπων των Μαρτυρικών Δήμων τάχθηκε εναντίον του Ταμείου, εκφράζοντας σοβαρότατες ενστάσεις για τη σκοπιμότητα και τους κινδύνους που κρύβει η εν λόγω πρωτοβουλία της γερμανικής κυβέρνησης για την εθνική υπόθεση της διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών.
Χαρακτήρισαν το «Γερμανοελληνικό Ταμείο για το Μέλλον» Δούρειο Ίππο των γερμανικών συμφερόντων και κάλεσαν τη Γερμανία να αναλογιστεί τις ευθύνες της για το δράμα της Ελλάδας και, αν εννοεί όσα επικαλείται περί συμφιλίωσης, να αποδεχθεί την απόφαση 11/2000 της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, η οποία επικύρωσε και κατέστησε τελεσίδικη και αμετάκλητη την 137/1997 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Λιβαδειάς ώστε να δικαιωθούν, επιτέλους, οι οικογένειες των θυμάτων. Επισήμαναν επίσης την ανάγκη να υπογράψει η Γερμανία Συνθήκη Ειρήνης με την Ελλάδα, όπως επανειλημμένα έχει τονίσει ο Μανώλης Γλέζος (...)
Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου, συντασσόμενα με τους δημάρχους των Μαρτυρικών Δήμων, απέρριψαν ως εθνικά επιζήμια μεθόδευση την πρωτοβουλία ίδρυσης του «Ταμείου», καθώς και του Ιδρύματος για τη Νεολαία και κάλεσαν τη Γερμανία να αποδείξει ότι είναι ειλικρινής η συγγνώμη που διατύπωσε ο Πρόεδρος κ. Γιόακιμ Γκάουκ, προχωρώντας σε ουσιαστικές πράξεις για την απόδοση «Δικαιοσύνης και Αποζημίωσης». Στηλίτευσαν, επίσης, την αδιάλλακτη στάση της γερμανικής κυβέρνησης, που έρχεται σε αντίθεση με τη Συνθήκη του Λονδίνου του 1953 και το Διεθνές Δίκαιο και χαρακτήρισαν ως ιδιαίτερα προσβλητική για την εθνική μας αξιοπρέπεια και βαρύτατα αντιδεοντολογική την πρόσκληση του Γερμανού πρεσβευτή προς τους ελληνικούς δήμους να υποβάλουν προτάσεις έργων στο γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών.
Τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου άσκησαν επίσης κριτική στον δήμαρχο Καλαβρύτων κ. Γ. Λαζουρά για την αδικαιολόγητη σπουδή του και τις εν κρυπτώ ενέργειές του να προωθήσει τη συμμετοχή του εμβληματικού Δήμου Καλαβρύτων και των άλλων Μαρτυρικών Δήμων στο περιβόητο «Ταμείο» (...)
Συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση τον αγώνα διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών (...)
Καλούμε, τέλος, τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολο Παπούλια να μην παραστεί στην τελετή της ίδρυσης του εν λόγω «Ταμείου» καθώς και του αντίστοιχου ιδρύματος για τη Νεολαία στο Βερολίνο. Διαφορετικά θα έχει συνδέσει την ολοκλήρωση της θητείας του με μία εθνικά επιζήμια πράξη!
Ο Πρόεδρος
Μανώλης Γλέζος
Ο Γραμματέας της Συντονιστικής Επιτροπής
Στέφανος Ληναίος