Το νέο επικοινωνιακό τρικ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Ανάπτυξης για να «χρυσωθεί το χάπι» της αλματώδους αύξησης τιμών σε απορρυπαντικά και άλλα αντίστοιχα προϊόντα εξήγησαν μιλώντας στο Action24 ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδας Απόστολος Ραυτόπουλος και η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου.
«Μας είπαν την Παρασκευή που ξεκίνησαν τα μέτρα αυτά ότι ακόμη δεν είναι έτοιμοι, χρειάζονται χρόνο προσαρμογής. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είπε "θα δώσουμε μία εβδομάδα ή 15 ημέρες να προσαρμοστούν"», είπε ο κ. Ραυτόπουλος. Δεν υπάρχουν οι 3.000 κωδικοί προϊόντων που σημειώθηκαν μειώσεις τιμών, ξεκαθάρισε ο ίδιος, αντίθετα «υπάρχουν προϊόντα που από Πέμπτη σε Παρασκευή έχουν πάρει αύξηση. Π.χ., απορρυπαντικό από 5,96 ευρώ πήγε 6,16 ευρώ, 20 λεπτά αύξηση», δηλαδή +3,3%.
Όσον αφορά προϊόντα με μειώσεις, ο ίδιος περιέγραψε ότι «απορρυπαντικό που τον Ιανουάριο είχε 13,95 λεπτά, τον Φεβρουάριο πήγε στα 14,45 ευρώ (+3,6%) και με την εφαρμογή των μέτρων ξαναγύρισε στα 13,95 ευρώ. Εσείς, χαρακτηρίστε το αυτό "μείωση"». Άλλο απορρυπαντικό «είχε 11,52 ευρώ, σήμερα έχει 10,95 ευρώ, μείωση 57 λεπτών ή 5,2%. Όμως, όλα τα απορρυπαντικά, το είχε πει η κυβέρνηση Μητσοτάκη σε προηγούμενο μέτρο που έλαβε, έχουν μόνιμη μείωση τιμής 5%. Αυτό σημαίνει ότι με το που τελειώνει η μόνιμη μείωση τιμής 5%, αυτό που θα δούμε είναι αυξήσεις στα προϊόντα που σήμερα έχουν μειωθεί κατά 40, 50, 55, 57 λεπτά».
«Ακόμα και σε αυτές τις κατηγορίες των απορρυπαντικών όπως σωστά είπε ο κ. Ραυτόπουλος, με βάση τα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού πολλά από αυτά ήταν ως 361% πάνω από ότι στην Ευρώπη. Άρα η όποια μείωση κατά 5%, 10%, 18%, είναι απειροελάχιστη, σε σχέση με το συνολικό κόστος που καλείται να πληρώσει ο καταναλωτής», τόνισε από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου. «Τα μέτρα αυτά δεν θα αποδόσουν, όπως και τα προηγούμενα ... χρειάζονται συνεχείς έλεγχοι στην αγορά από τις αρμόδιες Αρχές, την Επιτροπή Ανταγωνισμού και το υπουργείο Ανάπτυξης».