Σε άλλο πλανήτη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση ζουν οι Έλληνες πολίτες καθώς την ώρα που οι αποταμιεύσεις για την συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων αυξάνονταν, στην χώρα μας μειώνονταν.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η Eurostat το 2022, οι πολίτες στην ΕΕ αποταμίευσαν κατά μέσο όρο το 12,7% του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Τα υψηλότερα ακαθάριστα ποσοστά αποταμίευσης μεταξύ των μελών της ΕΕ το 2022 καταγράφηκαν στη Γερμανία (19,9%), στην Ολλανδία (19,4%) και στο Λουξεμβούργο (18,1%).
Για άλλες 12 χώρες μέλη της η αποταμίευση ήταν υπαρκτή αλλά μικρότερη, κάτω του 10,0%.
Ωστόσο, στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό ήταν αρνητικό, με -4% στις αποταμιεύσεις, καθώς τα νοικοκυριά συνεχίζουν να «τρώνε από τα έτοιμα» προκειμένου να επιζήσουν.