"Δεν πρόκειται να τεθεί το Δημόσιο εγγυητής των δανείων που θα λάβει η Fraport". Το παραπάνω διεμήνυαν κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, μιλώντας στην "Α", και ξεκαθάριζαν ότι το όποιο δάνειο ληφθεί από τη γερμανική εταιρεία θα βαρύνει, όπως είναι λογικό, μόνο την ίδια. Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις συμβαλλόμενοι (Δημόσιο, δανείστριες τράπεζες και Fraport) θα υπογράψουν μια τριμερή σύμβαση, όπου θα προβλέπονται οι όροι και οι ρήτρες... συμβίωσης όλων των πλευρών για 40 χρόνια.
Αναζητώντας στις ιστοσελίδες των πέντε δανειστριών τραπεζών (EIB, EBRD, IFC, BST&DB και Alpha Bank) τα ποσά (συνολικά θα φτάσουν τα 900 εκατ.) με τα οποία χρηματοδοτούν τη Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια διαπιστώσαμε πως μόνο σε δύο από αυτές αναφέρονται συγκεκριμένοι αριθμοί, ενώ σε μία, στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αναφέρεται μεν η έγκριση χρηματοδότησης από το 2014, αλλά χωρίς να περιγράφεται το ποσό αυτής.
Δύο μόνο τράπεζες δανειοδοτούν με μισό δισ. το κόστος παραχώρησης των 14 αεροδρομίων
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία για το "project" των 14 αεροδρομίων της European Bank for Reconstruction and Development (EBRD - Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης), η τράπεζα διαθέτει 200 εκατ. ευρώ, τα οποία επιμερίζονται σε 117 εκατ. ευρώ για την επένδυση στην Α' συστάδα αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κέρκυρας, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Χανίων), και σε 83 εκατ. ευρώ για τη Β' συστάδα (Μυτιλήνης, Σκιάθου, Σάμου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου).
Επίσης, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία της International Finance Corporation (IFC), θυγατρικής της Παγκόσμιας Τράπεζας, το ποσό που έχει εγκρίνει προς διάθεση η τράπεζα ανέρχεται σε 215 εκατ. ευρώ για την Α' συστάδα, ενώ για τη Β' συστάδα αναφέρεται το προτεινόμενο ποσό (αλλά όχι εγκεκριμένο) των 75 εκατ. ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, το ποσό της δανειοδότησης των δύο μόνο τραπεζών ανέρχεται σε σχεδόν μισό δισ.
Το αξιοσημείωτο πάντως, που προέκυψε, είναι πως ανάλογο τρόπο χρηματοδότησης μέσω δανεικών διασφάλισε η Fraport και στην περίπτωση της κατασκευής και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Pulkovo της Αγίας Πετρούπολης στη Ρωσία, τη διαχείριση του οποίου διατηρεί μέχρι σήμερα.
Μάλιστα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία μίας εκ των δανειστριών τραπεζών και στο έργο αυτό, της ΕBRD, το συνολικό πακέτο δανεισμού με το οποίο χρηματοδοτήθηκε η επένδυση του αεροδρομίου Pulkovo ανήλθε στο ποσό των 716 εκατ. ευρώ. Στο πακέτο δανεισμού συμμετείχαν από κοινού η κρατική, αναπτυξιακή τράπεζας της Ρωσίας και πέντε διεθνείς τραπεζικοί οργανισμοί, μεταξύ των οποίων οι ίδιες τράπεζες, που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση για την εξαγορά και διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω για την EBRD, την IFC, τη Black Sea Trade and Devolopment Bank, ενώ συμμετέχουν ακόμη η Nordic Investment Bank και η Eurasian Development Bank.