Κόλαφο κατά της Ν.Δ. και της "μαύρης προίκας χρέους 13 εκατ. ευρώ", που άφησε πίσω της στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, συνιστά η ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η τελευταία, μετά τις βολές από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης με αφορμή την αναστολή λειτουργίας 10 γραφείων Τύπου του εξωτερικού (Βαρσοβία, Βουδαπέστη, Βουκουρέστι, Δουβλίνο, Κοπεγχάγη, Οτάβα, Σαγκάη, Σίδνεϊ, Χάγη, Ελσινκι) που αποφάσισε η κυβέρνηση, εξοικονομώντας ετησίως 1 εκατ. ευρώ στις δημόσιες δαπάνες.
Σύμφωνα με τη ΓΓΕΕ, στα χέρια της παρούσας διοίκησης ήρθε "μια μαύρη προίκα χρέους ύψους 13 εκατ.: απλήρωτοι λογαριασμοί, ανεξόφλητες αποζημιώσεις μετακλητών στα γραφεία εξωτερικού, 'απόρρητοι λογαριασμοί'". Ταυτόχρονα, συνεχίζει η Γ.Γ. απαντώντας στη Ν.Δ.,"ελάχιστοι εργαζόμενοι απολάμβαναν 'ειδικού καθεστώτος', όχι μόνο σε βάρος του Δημοσίου αλλά και σε βάρος των συναδέλφων τους: εξάντληση της παραμονής τους στο εξωτερικό ή αργομισθίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, πέντε (σε σύνολο 185) εργαζόμενοι (δηλαδή το 2,7% του συνόλου) παρέμειναν στο εξωτερικό από 20-27 έτη, 14 εργαζόμενοι από 13-19 έτη (7,6 % του συνόλου), υπό την προστασία των προηγούμενων ηγεσιών".
Προς επίρρωση των παραπάνω η ΓΓΕΕ παραθέτει αναλυτικά στοιχεία, που έχουν διασταυρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σχετικά με τον εξορθολογισμό των δαπανών που επέφερε η κυβέρνηση και τα χρέη που άφησε πίσω της η γαλαζοπράσινη διαχείριση των προηγούμενων ετών:
Εξορθολογισμός δαπανών
Κατάργηση της θέσης των δύο γ.γ. και συνένωση σε μία θέση. Εξοικονόμηση μισθού ενός γ.γ. και του γραφείου του. Μείωση της τάξης του 58% περίπου, από 510.000 ευρώ σε 212.000 ευρώ.
Καταγγελία της σύμβασης με το πρακτορείο Reuters, το οποίο δεν χρησιμοποιείται από την υπηρεσία. Εξοικονόμηση 51.660 ευρώ ετησίως.
Εξοικονόμηση περίπου 22.000 ευρώ ετησίως από τη δαπάνη προμήθειας ελληνικού Τύπου μέσω της διαγραφής από τον κατάλογο παραληπτών που δεν υπάγονται στη στενή σφαίρα αρμοδιοτήτων της ΓΓΕΕ.
Εξοικονόμηση 1 εκατ. ευρώ ετησίως
Αναφορικά, τώρα, με τα ζητήματα προσωπικού, η ΓΓΕΕ απαντά ότι η επιλογή των υποψηφίων θα γίνει βάσει συγκεκριμένων αξιολογικών κριτηρίων, όπως ορίζουν ο Νόμος 3166/2003 και ο Κώδικας Κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων, ενώ οι προγραμματισμένες μετακινήσεις, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Νόμου 3166/2003, πραγματοποιούνται εντός του έτους της προκήρυξης και επομένως θα υλοποιηθούν έως τον Δεκέμβριο 2015.
Πρόθεσή της ΓΓΕΕ είναι σε σύντομο χρονικό διάστημα "να θεσμοθετηθεί ένα αντικειμενικό σύστημα μεταθέσεων στα ΓΤΕ εξωτερικού με βάση τις αρχές της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας. Οι επικείμενες μετακινήσεις θα υλοποιηθούν σύμφωνα με τα κριτήρια που ορίζονται στον Ν. 3166/2003 (άρθρα: 14 και 15) και με βασική στόχευση τη διασφάλιση της εναλλαγής του προσωπικού. Όπως είναι γνωστό, καμία μετακίνηση σε ΓΤΕ εξωτερικού δεν μπορεί να γίνει αν προηγουμένως δεν έχουν εξασφαλιστεί τα αναγκαία κονδύλια από τον προϋπολογισμό. Η προσωρινή αναστολή ορισμένων γραφείων στο εξωτερικό καθώς και ο εξορθολογισμός των δαπανών τους εξοικονομεί ετησίως κατά προσέγγιση ποσό που υπερβαίνει το 1.000.000 ευρώ. Η Υπηρεσία έχει ήδη προβλέψει την εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για τις μετακινήσεις στα ΓΤΕ εξωτερικού για το 2015".
Ως αντιστάθμισμα της αναστολής λειτουργίας ορισμένων ΓΤΕ θα ενισχυθούν άλλα κεντρικά ΓΤΕ τόσο σε πόρους όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με την ΓΓΕΕ, η οποία καταλήγοντας υπογραμμίζει ότι "η Κεντρική Υπηρεσία, προκειμένου να αντιμετωπίσει το έλλειμμα επικοινωνίας που δημιουργείται με την προσωρινή αναστολή της λειτουργίας των συγκεκριμένων ΓΤΕ, περιλαμβάνει στους άμεσους στόχους της τη διοργάνωση τακτικών συναντήσεων στην Ελλάδα, φιλοξενιών και συνεδρίων των ομογενειακών ΜΜΕ".