Live τώρα    
Κρατική συμμετοχή στις κοινοπραξίες για αγωγούς φυσικού αερίου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κρατική συμμετοχή στις κοινοπραξίες για αγωγούς φυσικού αερίου

Στη συμμετοχή του Δημοσίου στις κοινοπραξίες για τους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Ενέργειας του ΥΠΑΠΕΝ Α. Αλεξόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Όπως επισήμανε, σχετική ρύθμιση προωθείται προς ψήφιση στη Βουλή και προβλέπει ότι το Δημόσιο θα έχει ενεργό ρόλο και συμμετοχή στις εταιρείες προκειμένου να εξασφαλίζει πόρους για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής.

Παράλληλα, άσκησε σκληρή κριτική στην ενεργειακή πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης, σημειώνοντας ότι οδήγησε σε αύξηση των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας, ένταση της ενεργειακής φτώχειας και μεροληπτική μεταχείριση ληστρικών ιδιωτικών συμφερόντων, ενώ επιχειρήθηκε το ξεπούλημα κάθε κρατικής συμμετοχής σε ενεργειακές εταιρείες. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον Νόμο 4001/2011 για τις έρευνες υδρογονανθράκων με τον οποίο δημιουργήθηκαν συνθήκες καταλήστευσης των όποιων κοιτασμάτων με τη μείωση της φορολογίας των εταιρειών, αύξηση της περιόδου έρευνας στα οκτώ χρόνια, αποκλεισμό του κράτους από τις ερευνητικές κοινοπραξίες και προκήρυξη διαγωνισμών με λογική fast track παραχωρήσεων.

Χαρακτήρισε πρότυπο αξιοποίησης των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων τη Νορβηγία, ενώ στους στόχους της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα συμπεριέλαβε την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με γειτονικά κράτη για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, στη βάση του διεθνούς δικαίου και του δικαίου της θάλασσας, που προβλέπει διμερείς ή πολυμερείς διαπραγματεύσεις στις περιπτώσεις που υπάρχει επικάλυψη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0