ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ανδρέας Πετρόπουλος
Τις μεγάλες λαϊκές κινητοποιήσεις της πρώτης διετίας του Μνημονίου θύμισε η χθεσινή απεργιακή συγκέντρωση της Αθήνας επιβεβαιώνοντας τη διάθεση της κοινωνίας να βάλει σφραγίδα στις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις που φαίνεται πως θα ακολουθήσουν.
Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, νεολαίοι, συνταξιούχοι, άνεργοι, εργάτες, επαγγελματίες, επιστήμονες και συλλογικότητες έδωσαν βροντερό "παρών" κατακλύζοντας για τέσσερις περίπου ώρες το κέντρο της Αθήνας και απαιτώντας να αποχωρήσει τώρα η συγκυβέρνηση της καταστροφής, πριν ολοκληρώσει το ολέθριο έργο της.
Σύμφωνα με την αστυνομία οι διαδηλωτές ξεπέρασαν τις 30.000, ωστόσο οι διοργανωτές εκτιμούν ότι και στις δύο απεργιακές κινητοποιήσεις (συμπεριλαμβανομένης και αυτής του ΠΑΜΕ στην Ομόνοια), και κυρίως στις πορείες που πραγματοποιήθηκαν, οι συμμετέχοντες ξεπέρασαν τις 50.000.
Το μήνυμα της χθεσινής μεγάλης λαϊκής κινητοποίησης ήταν διπλό:
* Να φύγουν τώρα η τρόικα και η κυβέρνηση της υποταγής στα σχέδια των δανειστών.
* Να ακυρώσουμε τώρα τα νέα σχέδια που συμφωνήθηκαν στο Παρίσι και θα "κλειδώσουν" το επόμενο διάστημα με στόχο την πλήρη ισοπέδωση της οικονομίας, της εργασίας και της κοινωνίας.
Ένα μεγάλο "όχι" ήταν η απάντηση των δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών στη νέα μείωση των συντάξεων, στα σχέδια περιορισμού των απεργιών, στις νέες απολύσεις χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων, στην απελευθέρωση των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα, στην επαναφορά του εργοδοτικού "λοκ άουτ", στην εντεινόμενη καταστολή που συνοδεύει κάθε λαϊκή αντίδραση από το Πανεπιστήμιο μέχρι τους χώρους δουλειάς.
"Μας δένουν" πριν φύγουν...
"Η κυβέρνηση, λίγο πριν εκδιωχθεί οριστικά από τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους, ολοκληρώνει αυτές τις μέρες την 'τελική συμφωνία' με την τρόικα και δίνει τα 'ρέστα' της εκτελώντας κάθε απαίτηση των δανειστών και των εργοδοτών. Ολοκληρώνει το Μνημόνιο, για να φέρει ένα νέο μόνιμο Μνημόνιο, ακόμα χειρότερο, ακόμα πιο καταστροφικό για την οικονομία, για τους εργαζόμενους, για την ελληνική κοινωνία" τόνισε από την εξέδρα της κεντρικής συγκέντρωσης στην πλατεία Κλαυθμώνος ο οργανωτικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Παναγιώτης Κυριακούλιας.
Στο ίδιο μήκος κύματος ο Αλέκος Κομίνης από το συνδικάτο των Συγκοινωνιών και μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ τόνισε: "Δεν πάει άλλο! Φτάνει πια! Την ώρα που οι δανειστές απαιτούν νέα ειδεχθή μέτρα, το πλεόνασμα φτώχειας διογκώνεται, το κοινωνικό κράτος έχει καταστεί πλέον κράτος φιλανθρωπίας, η δημόσια υγεία παραπαίει, η δημόσια παιδεία παραδίδεται στις ελλείψεις".
Χαιρετισμό στην απεργιακή συγκέντρωση απηύθυναν ακόμα ο πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ Παν. Καλφαγιάννης και το μέλος της Ε.Ε. της ΓΣΕΕ Θαν. Δαμνούς.
Το ψήφισμα της γενικής απεργίας:
* Άμεση κατάργηση του συνόλου των αντεργατικών μνημονιακών νόμων και διατάξεων που οδήγησαν στον στραγγαλισμό των συλλογικών εργατικών δικαιωμάτων και εγγυήσεων.
* Άρση όλων των επιστρατεύσεων, καμία παρέμβαση στο ισχύον πλαίσιο για την ελεύθερη συνδικαλιστική δράση και την απαγόρευση του λοκ άουτ (ανταπεργία) των εργοδοτών.
* Άμεση κατάργηση της εμπλοκής της κρατικής εξουσίας στον προσδιορισμό του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου. Αποκατάσταση της διαδικασίας, του περιεχομένου και της καθολικότητας ισχύος του συνόλου των όρων (μισθολογικών και λοιπών) της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και άμεση επαναφορά σε σταθερές βάσεις των πυλώνων του συλλογικού εργατικού δικαίου για την επεκτασιμότητα των συλλογικών συμβάσεων και τη μετενέργεια του συνόλου των όρων τους.
* Επείγοντα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων από τις απολύσεις και των θέσεων πλήρους και σταθερής εργασίας. Αυστηρή προστασία των όρων εργασίας και της απασχόλησης ευάλωτων ομάδων (νέων, γυναικών, εργαζομένων πλησίον της σύνταξης).
* Αποτροπή των πολιτικών της ύφεσης, της αποβιομηχάνισης, των ιδιωτικοποιήσεων - εκποιήσεων - τεμαχισμού των Δημόσιων Επιχειρήσεων Κοινής Ωφέλειας και των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας. Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των οργανισμών και επιχειρήσεων κοινωνικής ωφέλειας και των κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών.
* Δημιουργία δημόσιου πόλου στο πιστωτικό σύστημα. Αυστηρό έλεγχο, εποπτεία και φορολόγηση των κεφαλαίων, του τραπεζικού συστήματος, των κερδών και των χρηµατοοικονομικών δραστηριοτήτων.
* Πάταξη της φοροδιαφυγής, της φοροκλοπής, των εξωχώριων εταιρειών (off-shore), των «τριγωνικών» συναλλαγών, του λαθρεμπορίου καυσίμων, με δημεύσεις περιουσιών και αυστηρές ποινές.
* Αύξηση της φορολογίας του κεφαλαίου και των μεγάλων εισοδημάτων Ριζοσπαστική φορολογική μεταρρύθμιση υπέρ μισθωτών και συνταξιούχων.
* Απαγόρευση των απολύσεων σε επιχειρήσεις που έλαβαν κρατική χρηματοδότηση ή επιδοτήσεις, αύξηση και επιμήκυνση του επιδόματος ανεργίας, ουσιαστικά μέτρα ενίσχυσης της απασχόλησης και μείωσης της ανεργίας.