Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
20.2°C22.0°C
3 BF 60%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
18 °C
16.5°C18.6°C
2 BF 80%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.8°C20.5°C
4 BF 73%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.8°C22.1°C
4 BF 56%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.5°C20.2°C
2 BF 66%
Ηλεκτρικά πατίνια / Σκοτώνονται συνεχώς άνθρωποι και τα περιστατικά θα αυξηθούν
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ηλεκτρικά πατίνια / Σκοτώνονται συνεχώς άνθρωποι και τα περιστατικά θα αυξηθούν

ΠΑΤΙΝΙ
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/ EUROKINISSI

Το νέο περιστατικό τραυματισμού στη Θεσσαλονίκη, όπου μία 27χρονη με ηλεκτρικό πατίνι νοσηλεύεται στο «Παπανικολάου» αφού χτες τα ξημερώματα έπεσε σε σταθμευμένο όχημα και τραυματίστηκε, έρχεται μετά από τρία θανατηφόρα περιστατικά σε Μύκονο, Πάρο και Κύθνο. Με την χρήση των συγκεκριμένων οχημάτων να συνεχίζεται σε συνθήκες πλήρους ασυδοσίας και μηδενικού ελέγχου από την ΕΛΑΣ και την Τροχαία, οι ειδικοί προειδοποιούν για μεγάλο αριθμό νεκρών και τραυματιών ειδικά όσο πλησιάζει η τουριστική περίοδος και η κορύφωσή της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών αυξάνεται γιατί ο κόσμος αναζητά εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης ... Η χρήση των ποδηλάτων αυξάνεται επίσης ... Η Πολιτεία δεν φροντίζει να δημιουργήσει υποδομές ούτε για τα ποδήλατα ούτε για τα πατίνια», είπε στο Open ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης.

«Υπάρχει καλώς ή κακώς ένα θεσμικό πλαίσιο, θα πρέπει να τηρηθεί. Αυτό θεσπίζει ως όριο μέγιστης ταχύτητας τα 25 χλμ./ώρα. Πρέπει σε επίπεδο εμπορικό τα πατίνια να έχουν «κόφτη» ταχύτητας, να μην μπορεί να προωθείται στην αγορά πατίνι που φτάνει τα 100 χλμ./ώρα. Υπάρχουν δύο εκδοχές, είτε εισάγονται πατίνια μεγαλύτερων ταχυτήτων χωρίς ελέγχους παρά την νομοθεσία είτε τροποποιούνται πατίνια των 25 χλμ./ώρα για να πηγαίνουν γρηγορότερα», τόνισε ο ίδιος.

«Το να κυκλοφορούν πατίνια στην Εθνική Οδό είναι παράλογο. Η νομοθεσία ορίζει ότι ένα πατίνι δεν μπορεί να κυκλοφορήσει ούτε καν σε δρόμο όπου το όριο ταχύτητας είναι πάνω από 50 χλμ. Στην πραγματικότητα, ο νόμος λέει ότι το πατίνι χρησιμοποιείται μόνο μέσα στα αστικά κέντρα και στους μικρούς δρόμους», συνέχισε. Και όπως ξεκαθάρισε, «η επιτήρηση της υπακοής στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γίνεται από τις Αρχές, την Αστυνομία, την Τροχαία, τις δημοτικές υπηρεσίες. Υπάρχει μεγάλο θέμα».

Συνολικά στην Ελλάδα «πρέπει να δοθεί έμφαση στο θέμα της οδικής ασφάλειας μέσα στις πόλεις. Εκεί χάνονται οι μισοί συνάνθρωποί μας και οι σοβαροί τραυματισμοί. Τα αστικά ατυχήματα και δυστυχήματα με πεζούς, πατίνια, ποδήλατα, είναι πάρα πολλά. Πρέπει να γίνει στοχευμένη παρέμβαση. Δεν έχουμε κατανοήσει ότι το 50% των θανατηφόρων συμβάντων και των τραυματιών προκαλείται μέσα στα αστικά κέντρα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γι' αυτό, «η επόμενη κυβέρνηση πρέπει άμεσα να επανασυστήσει το υπουργείο Μεταφορών με νέο όνομα, «Μεταφορών, Βιώσιμης Κινητικότητας και Οδικής Ασφάλειας». Και επιτέλους στη χώρα να δοθεί έμφαση στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Αυτή την στιγμή κανένας υπουργός, υφυπουργός, γενικός γραμματέας δεν το έχει στην ατζέντα του 24 ώρες το 24ωρο. Τα προβλήματα επιλύονται όταν αντιμετωπίζονται ταυτόχρονα και στην οργανωτική, θεσμική οργάνωση του κράτους», κατέληξε ο κ. Κωνσταντινίδης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL