Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.9°C21.2°C
1 BF 64%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
15.6°C18.6°C
0 BF 76%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.0°C21.0°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.9°C22.1°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
16.9°C18.5°C
0 BF 72%
Δίπλωμα οδήγησης / Ο Καραμανλής νομοθετεί τα ήδη νομοθετημένα!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δίπλωμα οδήγησης / Ο Καραμανλής νομοθετεί τα ήδη νομοθετημένα!

ΟΔΗΓΗΣΗ

Την ήδη θεσπισμένη δυνατότητα οδήγησης στα 17 ανακοίνωσε χθες με τυμπανοκρουσίες ως καινοτομία του νέου ν/σ για τα διπλώματα οδήγησης ο υπουργός Μεταφορών. Μόνο που η δυνατότητα αυτή έχει ήδη νομοθετηθεί από το 2019 με τον νόμο 4599/2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ!

Την ίδια στιγμή, με τη γνωστή συνταγή «διά πάσαν νόσον φάρμακο η ΕΛ.ΑΣ.», ανακοίνωσε την ίδρυση σώματος εποπτών των εξετάσεων οδήγησης, το οποίο θα αποτελείται από ένστολους της Ελληνικής Αστυνομίας...

«Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για τους νέους 17 ετών. Αυτή νομίζω είναι η είδηση σήμερα.  Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της Ε.Ε., θεσπίζουμε τη δυνατότητα προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών που θα μπορούν πλέον να οδηγούν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό» υπογράμμισε στην αρχή της παρουσίασης στους δημοσιογράφους του νέου ν/σ ο Κώστας Καραμανλής.

Μόνο που η είδηση αυτή είναι ολίγον... μπαγιάτικη, μιας και η δυνατότητα οδήγησης από τα 17 έχει ήδη θεσπιστεί εδώ και δυο χρόνια, με το άρθρο 14 του Ν. 4599/2019 του ΣΥΡΙΖΑ, στο οποίο αναφέρεται ότι για ανήλικους υποψήφιους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους καθιερώνεται ολοκληρωμένο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης κατηγορίας Β, με θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, καθώς και θεωρητική και πρακτική εξέταση.

Αν είναι επιτυχής, ο 17χρόνος μπορεί πλέον να οδηγεί νόμιμα, υπό την προϋπόθεση να συνοδεύεται από έμπειρο συνοδηγό, και με τη συμπλήρωση των 18 ετών να παίρνει κανονικό δίπλωμα

Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Καραμανλής επέλεξε να καινοτομήσει... επαναθεσμοθετώντας την οδήγηση στα 17. Το νέο ν/σ κάνει λόγο για «θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες».

Στο ίδιο πλαίσιο περιλαμβάνεται η θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς ολοκληρώνουν επιτυχώς τις εξετάσεις, στους οποίους χορηγείται προσωρινής άδειας οδήγησης μέχρι τη συμπλήρωση των 18.

Αστυνομικοί δια πάσαν νόσον

Επιπλέον στο νέο ν/σ περιλαμβάνεται η σύσταση Μητρώου Εποπτών για «τις ανάγκες της εποπτείας και του ελέγχου της τήρησης των προϋποθέσεων διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, της εποπτείας και του ελέγχου της διενέργειας των πρακτικών δοκιμασιών των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, καθώς και της αξιολόγησης του έργου των εξεταστών, στο οποίο εγγράφονται το ένστολο προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και το προσωπικό της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας».

Σε περίπτωση αδυναμίας της ΕΛ.ΑΣ. να καλύψει το ανατιθέμενο σε αυτή εποπτικό έργο, «στο Μητρώο Εποπτών δύναται να εγγραφεί το ένστολο προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας και το ένστολο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής».

Σημειωτέον ότι το ν/σ, το οποίο αναμένεται στη Βουλή το επόμενο διάστημα, περιγράφει τη χρήση καμερών εντός των οχημάτων κατά την πρακτική δοκιμασία, το οποίο όμως έχει ήδη θεσμοθετηθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, δεν εφαρμόστηκε διότι δεν έδωσε την άδειά της η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, τη συγκατάθεση της οποίας ισχυρίστηκε ότι διαθέτει τώρα η σημερινή ηγεσία.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL