Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C20.2°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
15.4°C17.9°C
0 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
15 °C
12.0°C15.5°C
2 BF 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
15.4°C17.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.1°C15.1°C
0 BF 51%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Μετά από ενάμιση χρόνο πανδημίας «θυμήθηκαν» τον ΗΣΑΠ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Μετά από ενάμιση χρόνο πανδημίας «θυμήθηκαν» τον ΗΣΑΠ

ΗΣΑΠ

Μετά από ενάμιση χρόνο πανδημίας και δύο χρόνια διακυβέρνησης Ν.Δ., το υπουργείο Μεταφορών προχωρά -και πάλι στη θεωρία- στη δημοπράτηση της σύμβασης για την ανακατασκευή και αναβάθμιση των συρμών του ΗΣΑΠ, που βρίσκονται ήδη υπό διάλυση, επιβαρύνοντας τις συνθήκες διασποράς της Covid-19 στα μέσα μεταφοράς.

Μάλιστα, η σχετική απόφαση που έλαβε η ΣΤΑ.ΣΥ. για τον διαγωνισμό κάνει λόγο ότι αυτός θα προχωρήσει εφόσον πρώτα εξασφαλιστούν οι πόροι από τα ευρωπαϊκά ταμεία (ΕΣΠΑ). Κοινώς «ζήσε, Μάη μου, να φας τριφύλλι»...

Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΣΤΑ.ΣΥ. ενέκρινε τη διενέργεια ανοιχτού ηλεκτρονικού διεθνούς διαγωνισμού µε αντικείμενο την «Αναβάθμιση συρμών της Γραμμής 1 της ΣΤΑ.ΣΥ. Μον. Α.Ε.», καθώς και τα σχετικά τεύχη του διαγωνισμού.

Πρόκειται για τον περίφημο διαγωνισμό τον οποίο είχε προτεραιοποιήσει μόνο στα λόγια, ήδη από τις πρώτες μέρες ανάληψης της ηγεσίας, ο Κ. Καραμανλής και τον οποίο είχε ξεκινήσει η προηγούμενη ηγεσία υπό τον σχεδιασμό όμως της Αττικό Μετρό και όχι της ΣΤΑ.ΣΥ. Το σχέδιο προβλέπει την ανακατασκευή 75 οχημάτων τής 8ης παραλαβής του τροχαίου υλικού των ΗΣΑΠ, τα οποία είναι από τα παλιότερα οχήματα που κινούνται σήμερα στη γραμμή 1, καθώς κυκλοφορούν από το 1985, έχοντας συμπληρώσει 36 χρόνια συνεχούς κυκλοφορίας χωρίς κάποια σημαντική ανακατασκευή. Διακηρυγμένος στόχος είναι η επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά ακόμα 20 χρόνια.

Η διάρκεια της σύμβασης για την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών θα είναι 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης (2 χρόνια και 10 μήνες), ενώ ο προϋπολογισμός θα ανέλθει στο ποσό των 70 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ (σύνολο 86,8 εκατ. ευρώ).

Με βάση την απόφαση της ΣΤΑ.ΣΥ. η σύμβαση θα υπογραφεί και θα υλοποιηθεί υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστεί η συγχρηματοδότηση του έργου από πόρους της Ευρωπαϊκής  Ένωσης µέσω του αντίστοιχου χρηματοδοτικού προγράμματος ΕΣΠΑ.  Όπερ σημαίνει ότι η διαδικασία υλοποίησης θα καθυστερήσει περαιτέρω, με πιθανότερο το σενάριο να έχει «τελειώσει» η Covid-19 και η αναβάθμιση των τρένων να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμη.

Να θυμίσουμε ότι τα περιστατικά με βλάβες και ακινητοποιήσεις συρμών είναι δεκάδες εδώ και καιρό στον ΗΣΑΠ λόγω της παλαιότητας, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι συρμοί μέχρι να επισκευαστούν και, κατ’ επέκταση, να αυξάνεται ο χρόνος αναμονής στα δρομολόγια των συρμών, φθάνοντας τα 9-10 λεπτά.  Όλα αυτά υπό τις δυσμενείς συνθήκες της διασποράς της Covid-19 στα μέσα μεταφοράς, συντηρώντας τον συνωστισμό στις αποβάθρες και εντός συρμών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL