Συνολικό ανασχεδιασμό της αξιολόγησης των δημόσιων υπαλλήλων και της στοχοθεσίας με εισαγωγή του μπόνους παραγωγικότητας μελετά ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, με το χρονοδιάγραμμα ετοιμασίας του νομοθετικού έργου να προσδιορίζεται για το τρίτο τρίμηνο του 2021. Πρόκειται για υλοποίηση της στρατηγικής του Κυριάκου Μητσοτάκη, που έρχεται με πιο οριστικό τρόπο σε σχέση με τις αλήστου μνήμης ημέρες που διατέλεσε υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και επιχείρησε την απόλυση χιλιάδων δημόσιων υπαλλήλων!
Το σχέδιο αυτό επανέρχεται, λοιπόν, με τον Μ. Βορίδη στη θέση του υπουργού Εσωτερικών, ο οποίος έχει αναπτύξει την επιδίωξή του για «λιγότερους δημόσιους υπαλλήλους». Στο πλαίσιο του Φόρουμ των Δελφών που ολοκληρώθηκε χθες, ερωτηθείς για τους σχεδιασμούς του αναφορικά με το Δημόσιο, ο Μ. Βορίδης μίλησε για την εισαγωγή «μπόνους παραγωγικότητας» χαρακτηρίζοντάς το «ένα μεγάλο έργο».
«Όποιος πετυχαίνει τον στόχο του έχει ένα μπόνους που είναι στα χέρια τού διευθυντή να το διαχειριστεί - και φυσικά υπάρχει αξιολόγηση και για τα ανώτερα στελέχη» υπογράμμισε. Ο ίδιος εξήγγειλε τη δημιουργία νέων περιγραμμάτων θέσεων και μίλησε για «αλλαγές στο προσοντολόγιο», το οποίο «θα είναι συνδεδεμένο με την ανάγκη των θέσεων», «τα είδη των ειδικοτήτων» και «τις ανάγκες που έρχονται να καλύψουν».
Βέβαια, ο κόσμος της δημοσιοϋπαλληλίας γνωρίζει ότι ο Νόμος 4369/2016 περί αξιολόγησης, που θεσμοθετήθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και πλέον υφίσταται και μέσω νεότερου νόμου (Ν. 4674/2020), ο οποίος φέρει μικρές τροποποιήσεις στο ζήτημα των προσόντων, δεν έχει εφαρμοστεί επί ημερών Μητσοτάκη! Συνεπώς, «δεν τίθεται ζήτημα αναθεώρησης του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, αλλά εφαρμογής του υφιστάμενου νόμου για να προχωρήσουν οι κρίσεις προϊσταμένων» τονίζουν μέσω της ΑΥΓΗΣ πολλά υψηλόβαθμα στελέχη του Δημοσίου.
Παράλληλα, ο Μ. Βορίδης θέτει επιτακτικά το ζήτημα της καταπολέμησης της διαφθοράς στο Δημόσιο εξαγγέλλοντας νέο θεσμικό πλαίσιο. «Θέλω να δω τη χώρα να ανεβαίνει στην κατάταξη της διαφθοράς - είναι χαμηλά, κι αυτό μας εμποδίζει να προσελκύσουμε επενδύσεις. Και θέλω να δω τη χώρα να ανεβαίνει στην κατάσταση της ικανοποίησης των πολιτών από τη Δημόσια Διοίκηση» είπε ο Μ. Βορίδης. Βέβαια, ο ίδιος δεν απαντά για την απευθείας ανάθεση σε δικηγορική εταιρεία τής λειτουργίας του Εθνικού Ληξιαρχείου! Ευχόμαστε γι’ αυτόν το ζήτημα να μην είναι «ψιλά γράμματα»...