Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.4°C22.8°C
3 BF 48%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
18 °C
15.2°C20.2°C
2 BF 56%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
13.0°C15.4°C
4 BF 87%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.6°C
2 BF 55%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.9°C15.7°C
0 BF 77%
Μαξίμου / Ακύρωσαν τον διαγωνισμό για να ιδιωτικοποιήσουν τα λεωφορεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μαξίμου / Ακύρωσαν τον διαγωνισμό για να ιδιωτικοποιήσουν τα λεωφορεία

Απάντηση στον υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή, ο οποίος επιχειρεί να μετακυλίσει τις ευθύνες για την ακύρωση, που ο ίδιος αποφάσισε, του διαγωνισμού για την προμήθεια 750 λεωφορείων που είχε εκκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019, δίνουν οι τομεάρχες Μεταφορών Ν. Παππάς και Χρ. Γιαννούλης.

Ο κ. Καραμανλής, συνεχίζοντας να επιρρίπτει σε άλλους τις ευθύνες του για την τραγική κατάσταση των μέσων μεταφοράς μέσα στην πανδημία, ισχυρίστηκε εκ νέου ότι δεν ακύρωσε ο ίδιος τον διαγωνισμό αλλά η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).

«Ούτε τα ψεύδη ούτε οι αλχημείες του κ. Καραμανλή μπορούν να κρύψουν την τραγική και επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία ανεπάρκεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην ενίσχυση των ΜΜΜ» απάντησαν οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας πως ο κ. Καραμανλής ήταν εκείνος που «αρνήθηκε να κάνει τις αλλαγές που του υπέδειξε η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών σε δύο τυπικές παρατηρήσεις (απολύτως συνηθισμένες σε τέτοιες διαδικασίες), ώστε να προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία».

Εξασφαλισμένα κονδύλια

Να θυμίσουμε ότι με την με αριθμό 5/2019 διακήρυξη, η τότε ηγεσία του υπ. Μεταφορών προκήρυξε διαγωνισμό προϋπολογισμού 461.094.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, για την προμήθεια, επισκευή και συντήρηση 750 λεωφορείων, διαφορετικών τεχνολογιών, για τις μείζονες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, των παρελκομένων τους, καθώς και τη συντήρηση - επισκευή τους. Ο εν λόγω διαγωνισμός βασίστηκε σε δύο Ειδικά Επιχειρησιακά Σχέδια για τις Λεωφορειακές Αστικές Συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, τα οποία είχαν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) είχε συμφωνήσει να χρηματοδοτήσει έως και το 75% του συνόλου του διαγωνισμού (πλην ΦΠΑ και συντήρησης), ενώ παράλληλα είχαν εξασφαλιστεί και 62 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Με την υπ’ αρ. 858-859/2019 απόφαση, η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) μπλόκαρε τον διαγωνισμό, με δυνατότητα ωστόσο «να τροποποιήσει τους επίμαχους όρους», κάτι το οποίο δεν ακολούθησε η κυβέρνηση, η οποία επέλεξε να μη συνεχίσει το διαγωνισμό, καθώς είχε στον σχεδιασμό της, όπως φάνηκε στη συνέχεια, την παράδοση δημόσιου συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες (ΚΤΕΛ, λεωφορεία με leasing)

Οι τομεάρχες Μεταφορών υπενθύμισαν, τέλος, πως ήταν «ο κ. Πατούλης, περιφερειάρχης Αττικής με τη Ν.Δ., ο οποίος απένταξε από το ΠΕΠ Αττικής, την ίδια περίπου περίοδο, την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, που είχε δρομολογήσει η Ρένα Δούρου».

Στους δύο τομεάρχες ανταπάντησε ο υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης, ο οποίος επέμεινε στη γραμμή ακύρωσης του διαγωνισμού από την ΑΕΠΠ και ισχυρίστηκε ότι «στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει ζήτημα στοιχειώδους κατανόησης ενός κειμένου», αναφερόμενος στη σχετική απόφαση.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL