Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
13.1°C18.0°C
0 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.6°C17.3°C
2 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.0°C14.4°C
1 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
13.8°C16.1°C
2 BF 54%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
10 °C
9.9°C13.4°C
1 BF 81%
Κώστας Καραμανλής / Παιχνίδια με την οδική ασφάλεια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κώστας Καραμανλής / Παιχνίδια με την οδική ασφάλεια

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Πολιτικά παιχνίδια με την οδική και τη σιδηροδρομική ασφάλεια φαίνεται πως κάνει ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής, ο οποίος καταργεί τη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας για να την αντικαταστήσει με μια πανομοιότυπη με άλλο όνομα, την ίδια στιγμή που ανακοίνωσε και τη συγχώνευση της δραστήριας Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) με μια ανενεργή αρχή για τις επιβατικές μεταφορές που δεν λειτούργησε ποτέ!

Ημέρα καταργήσεων η χθεσινή στο υπουργικό συμβούλιο για το υπουργείο Μεταφορών, καθώς ο Κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι αντικαθιστά τη Διυπουργική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, που συστάθηκε το 2010, επί εποχής Γ. Παπανδρέου, με μια νέα πανομοιότυπη Κυβερνητική Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, της οποίας θα προΐσταται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, ενώ τα μέλη της θα προέρχονται από υπουργεία με αρμοδιότητα επί θεμάτων οδικής ασφάλειας, όπως τα Υγείας, Παιδείας, Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα ίδια υπουργεία, δηλαδή, που συνιστούσαν και την προηγούμενη επιτροπή, φανερώνοντας τη μέριμνα του υπουργείου για τη σύσταση όμοιων επιτροπών, επιχειρώντας την επικοινωνιακή και μόνο σύνθεση της εικόνας παραγωγής έργου στον τομέα των τροχαίων ατυχημάτων και της οδικής ασφάλειας.

Η νέα αυτή κυβερνητική επιτροπή, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα κάνει στα λόγια ό,τι και η προηγούμενη, «θα συντονίζει το διυπουργικό έργο σε θεσμικό επίπεδο, θα αξιολογεί τις προτάσεις για τη βελτίωσή του, θα εγκρίνει και θα εποπτεύει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια (σ.σ.: 2011 - 2020), καθώς και την αναθεώρησή του».

Στο ίδιο υπουργικό συμβούλιο ο Κ. Καραμανλής φρόντισε επίσης να καταργήσει τη δραστήρια ΡΑΣ και να τη συγχωνεύσει με την παντελώς ανενεργή από το 2014 Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) προαναγγέλλοντας μια νέα ενιαία Ρυθμιστική Αρχή Μεταφορών.

Η ΡΑΣ συστάθηκε το 2010 και διαθέτει ενισχυμένες αρμοδιότητες σε σχέση με την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και τις αδειοδοτήσεις εμπορευματικών και επιβατηγών επιχειρήσεων. Ειδικότερα: 1. Είναι ο ρυθμιστικός φορέας για την ελληνική σιδηροδρομική αγορά, αρμόδιος, μεταξύ άλλων, και για θέματα ανταγωνισμού στον ελληνικό σιδηρόδρομο. 2. Είναι ο Φορέας Αδειοδότησης Σιδηροδρομικών Επιχειρήσεων. 3. Είναι ο εθνικός Φορέας Επιβολής του Κανονισμού (Ε.Κ.) 1371/2007 «σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών σιδηροδρομικών γραμμών». Είναι η Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Να σημειώσουμε ότι η ΡΑΣ συνιστά θεσμικά Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή και ως εκ τούτου ο Κ. Καραμανλής δεν έχει τη νομική δυνατότητα να καθαιρέσει τη σημερινή του πρόεδρο Ιωάννα Τσιαπαρίκου, η πενταετής θητεία της οποίας λήγει τον Ιούλιο του 2022, παρά μόνο με μια πρόδηλης σκοπιμότητας κατάργηση όλης της αρχής κατά την κυβερνητική μεθοδολογία Μητσοτάκη, που κατάργησε και τη γενική επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης για να ξεφορτωθεί τη Μ. Παπασπύρου.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL