Η απόφαση της κυβέρνησης μετά από ένα χρόνο να ακούσει τις δραματικές επισημάνσεις των επιστημόνων ότι χρειάζεται να διεξάγονται πολλά και συνεχώς rapid test και μάλιστα δωρεάν, εγείρει πολλά ερωτήματα για το πως δρομολογήθηκε και πώς θα εφαρμοστεί το μέτρο.
Σύμφωνα με τον υφυπουργώ παρά τω πρωθυπουργώ Άκη Σκέρτσο, το μέτρο θα αρχίσει να εφαρμόζεται από το τέλος Μαρτίου, δηλαδή σε, περίπου, δέκα ημέρες.
Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει επειγόντως σε αυτά τα ερωτήματα:
-Δεδομένου ότι χρειάζονται 40.000.000 self test το μήνα και το μέτρο θα εφαρμοστεί από τις επόμενες ημέρες, πόσα έχει προμηθευτεί η κυβέρνηση και από ποια εταιρεία
-Η προμήθεια έγινε με απευθείας ανάθεση, με διαγωνισμό ή με πρόσκληση ενδιαφέροντος για διαπραγμάτευση;
-Ποιο υπουργείο ανέλαβε την προμήθεια είτε με απευθείας ανάθεση είτε με διαγωνισμό ή πρόσκληση ενδιαφέροντος;
-Έχει αναρτηθεί η σχετική απόφαση στη Διαύγεια;
-Ποιο είναι το κόστος εκάστου self test και ποιο το συνολικό κονδύλι που θα διατεθεί;
-Για πόσο χρονικό διάστημα θα έχουν οι πολίτες τη δυνατότητα να προμηθεύονται δωρεάν self test;
-Εάν το self test βγει θετικό ποια αρμόδια υπηρεσία θα πρέπει να ενημερώσει ο πολίτης και σε ποιο μητρώο θα καταχωρηθεί;
-Αν το θετικό κρούσμα δεν καταγράφεται επισήμως σε μητρώο, ποιος ο λόγος για την εφαρμογή του μέτρου;
-Εάν δεν καταχωρείται στο μητρώο αλλά γίνεται μετάθεση της ευθύνης των ελέγχων από τους υγειονομικούς φορείς στους ιδιώτες αυτόματα δεν δημιουργείται ελλιπής επιδημιολογική εικόνα, πρόβλημα στην ιχνηλάτηση και στην απομόνωση άλλων ύποπτων περιστατικών
-Το self test εντοπίζουν τις μεταλλάξεις του κορωνοϊού που είναι και το μεγάλο ζήτημα;
-Εάν το self test βγει θετικό, ο πολίτης θα πρέπει να κάνει μοριακό τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού για επαλήθευση του αποτελέσματος. Υπάρχουν επαρκείς ποσότητες δεδομένου ότι θα πραγματοποιούνται 10.000.000 rapid test εβδομαδιαίως και άρα αναμένεται πολύ μεγαλύτερος εντοπισμός θετικών κρουσμάτων;
