Live τώρα    
Κυβέρνηση / Χαρίζει στα ΚΤΕΛ και ποσοστό επί των εισιτηρίων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση / Χαρίζει στα ΚΤΕΛ και ποσοστό επί των εισιτηρίων

ΕΘΕΛ

Νέο δώρο του υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή και της κυβέρνησης στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ. Ποσοστό επί των πωλήσεων των εισιτηρίων θα λαμβάνουν τα ΚΤΕΛ, όπως περιγράφει η περίφημη Σύμβαση με την ΟΣΥ για την εκτέλεση των 60 αστικών δρομολογίων, η οποία δημοσιοποιήθηκε επιτέλους στη “Διαύγεια”.

Το ακόμη πιο εξωφρενικό όμως είναι η αιτιολόγηση της παροχής προμήθειας 4% επί των πωλήσεων εισιτηρίων, καθώς, όπως περιγράφεται στη Σύμβαση, το ποσοστό αυτό κρίθηκε αναγκαίο «ως κίνητρο για τη διασφάλιση της καταβολής κομίστρου από το επιβατικό κοινό, καθώς και για την αποφυγή του ηθικού κινδύνου της λεγόμενης ‘εισιτηριοδιαφυγής’", τη στιγμή όμως που ο έλεγχος των εισιτηρίων στα ΚΤΕΛ παραμένει στη δικαιοδοσία του ΟΑΣΑ!

Μόνο ρητορικό λοιπόν μπορεί να είναι το ερώτημα με ποιον ακριβώς τρόπο συνιστά αποτροπή της εισιτηριοδιαφυγής το δωράκι της προμήθειας 4% προς τα ΚΤΕΛ, την ίδια στιγμή που δεν μπορούν να κάνουν ελέγχους εισιτηρίων, μιας και ρητώς αναφέρεται στη Σύμβαση (Άρθρο 4) πως στις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ παραμένει ο «έλεγχος καταβολής προϊόντος κομίστρου για τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και η επιβολή κυρώσεων στους μετακινούμενους άνευ καταβολής του». Εκτός κι αν έχουν σχεδιάσει να βγαίνουν με το ζόρι στον δρόμο να πουλάνε εισιτήρια στους περαστικούς...

Αποζημίωση μέχρι και για διαδρομές χωρίς επιβάτες

Όμως η οικονομική ένεση της κυβέρνησης στους ιδιώτες δεν περιορίζεται στα ποσοστά επί των εισιτηρίων που θα πουλάνε, καθώς, εκτός των 60 εκατ. ευρώ τα οποία ήταν γνωστό ότι θα βγουν από τα δημόσια ταμεία για τη σύμβαση διετούς διάρκειας με τα ΚΤΕΛ, στο κείμενο της τελευταίας περιγράφονται έξτρα άλλα 600.000 ευρώ (συν 150.000 ευρώ ΦΠΑ) για τη διετία ως ανώτατη αποζημίωση για «πρόσθετες μεταβλητές δαπάνες 'κενών' οχηματοχιλιομέτρων». Πρόκειται, ουσιαστικά, για χρηματική αποζημίωση για τις διαδρομές των λεωφορείων χωρίς επιβάτες, από και προς τα αμαξοστάσια αλλά και προς και από σημεία όπου θα γίνεται ο καθαρισμός, η συντήρηση, η ανάρτηση διαφημίσεων, ο εφοδιασμός με καύσιμα...

Κατά τα άλλα, στο κείμενο της σύμβασης τα 60 εκατ. ευρώ με τα οποία θα επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός κατανέμονται κατ’ έτος στα 24.131.018,22 ευρώ (συν 6 περίπου εκατ. ευρώ ΦΠΑ), τα οποία χωρίζονται στις: α) Μεταβλητές δαπάνες με 10.268.518,39 ευρώ ανά έτος, ποσό το οποίο προορίζεται για την κάλυψη μεταβλητών δαπανών (πετρέλαιο, λιπαντικά, λοιπές μεταβλητές δαπάνες κ.λπ.). β) Σταθερές δαπάνες με το ποσό των 13.862.499,83 ευρώ ανά έτος για την κάλυψη της μισθοδοσίας των εργαζόμενων, όπως και την κάλυψη λοιπών σταθερών δαπανών (όπως επιμέλεια και ευθύνη εξεύρεσης, συντήρησης, διαχείρισης και διάθεσης πόρων, τροχαίου υλικού, λεωφορείων, ανταλλακτικών, αναλωσίμων).

Πώληση εισιτηρίων και εντός των οχημάτων

Επιπρόσθετα, η σύμβαση προβλέπει τα ΚΤΕΛ να ανοίξουν δικά τους σημεία πωλήσεις εισιτηρίων με εκδοτήρια (Φορητά Τερματικά Πώλησης) που θα παράσχει ο ΟΑΣΑ, ενώ και εντός των λεωφορείων οι οδηγοί αναλαμβάνουν να πωλούν προφορτισμένα εισιτήρια, τα οποία θα παραλαμβάνουν από τον ΟΑΣΑ.

Με ευθύνη των ΚΤΕΛ επίσης θα οριστεί ανεξάρτητος ελεγκτής, ο οποίος θα πιστοποιεί το ύψος των εισπράξεων από πωλήσεις εισιτηρίων που γίνεται από αυτά ανά τρίμηνο, ενώ, την ίδια στιγμή, υποχρεούνται να εγκαταστήσουν με δαπάνες τους στα λεωφορεία κατάλληλα συστήματα τηλεματικής και ηλεκτρονικό εισιτηρίου, συμβατά με το Αυτόνομο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) και τα αντίστοιχα συστήματα τηλεματικής του ΟΑΣΑ και της ΟΣΥ Α.Ε.

Τέλος, στις προδιαγραφές των 200 οχημάτων τα οποία θα κυκλοφορήσουν έως τις 30.11 δεν περιλαμβάνεται υποχρέωση να έχουν παράθυρα για τον φυσικό εξαερισμό, σε αντίθεση με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού στα μέσα μεταφοράς, ενώ η ηλικία των οχημάτων δεν μπορεί να ξεπερνά τα 11 έτη από το έτος κατασκευής τους.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0