Live τώρα    
Προσφυγικό / Δωρίζουμε κέντρα, αλλά δεν δεχόμαστε πρόσφυγες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Προσφυγικό / Δωρίζουμε κέντρα, αλλά δεν δεχόμαστε πρόσφυγες

Μετά τη “συνιδιοκτησία” της νέας Μόριας με την Ε.Ε., σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της καγκελαρίου  Άνγκελα Μέρκελ, το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου ανακοίνωσε την Πέμπτη τη λειτουργία του πρώτου ελληνοολλανδικού κέντρου μακροχρόνιας φιλοξενίας για ασυνόδευτους ανηλίκους στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Ευέλικτη αλληλεγγύη

Πρόκειται για το ένα από τα τρία τέτοια κέντρα που αναμένεται να λειτουργήσουν υπό “διπλή σημαία” σε ελληνικό έδαφος, με ολλανδική χρηματοδότηση για τρία χρόνια και υλοποίηση από τη ΜΚΟ Movement on the Ground και της οργάνωσης Home Project. Στο πρώτο θα φιλοξενηθεί μια ομάδα ασυνόδευτων ανήλικων κοριτσιών και ασυνόδευτων εφήβων μητέρων με τα βρέφη τους.

Ωστόσο δεν θα ήταν άστοχο αν κάποιος έλεγε ότι η Ολλανδία εφαρμόζει την ευέλικτη αλληλεγγύη στο προσφυγικό ζήτημα εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο. Σε αυτόν τον ένα χρόνο η ολλανδική κυβέρνηση είναι σε στενή επαφή με την ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με τις σχεδόν ανά τρίμηνο ανακοινώσεις του αναπληρωτή υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου Γιώργου Κουμουτσάκου, με την ολλανδική κυβέρνηση να μιλά για προσφορά πότε τεχνογνωσίας, πότε ανθρωπιστικού υλικού (δηλαδή κουβερτών κ.λπ.) και, τέλος, να υπογράφει, κατά τις ίδιες ενημερώσεις, μνημόνιο συνεργασίας για την ενίσχυση του συστήματος επιτροπείας, υποδοχής και προστασίας ασυνόδευτων ανηλίκων που ζουν στην Ελλάδα, τον περασμένο Ιούνιο.

Στο πλαίσιο αυτού του μνημονίου εντάσσεται η λειτουργία αυτών των τριών κέντρων με συνολική δυνατότητα φιλοξενίας 48 ασυνόδευτων ανηλίκων.

Οι διαφορετικές αναγνώσεις

Ωστόσο αυτή η συνεργασία των δύο κυβερνήσεων περιορίζεται σε χρηματική βοήθεια προς τη χώρα μας για σύσταση δομών -θυμίζουμε και την υγειονομική δομή 62 κλινών εκτός της Μόριας, η οποία δεν στελεχώθηκε ποτέ και μετά τη φωτιά τα μηχανήματα κατέληξαν στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης- ή για υλικά και δεν παίρνει τη μορφή μετεγκαταστάσεων.

Άλλωστε η Ολλανδή υπουργός  Άνκε Μποκερς - Νολ, στην επίσκεψη που εγκαινίασε την ελληνοολλανδική συνεργασία τον Οκτώβριο του 2019, σε ερώτηση δημοσιογράφου ήταν ξεκάθαρα αρνητική προτάσσοντας την υλική βοήθεια.

Υπ’ αυτό το πρίσμα, σε συνδυασμό και με την πρόταση της Κομισιόν για το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση, μπορεί κάποιος να διακρίνει μια ανεπαίσθητη αιχμή από τον Γ. Κουμουτσάκο στη δήλωσή του για τα εγκαίνια του κέντρου των ασυνόδευτων, όπου μιλάει μεν για "μια ουσιαστική συνεργασία αλληλεγγύης", αλλά προσθέτει ότι “αυτή η συνεργασία μας επιτρέπει να ανταλλάσσουμε με τρόπο φιλικό και ειλικρινή απόψεις για το νέο ευρωπαϊκό Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου, καθώς δεν έχουμε πάντα τις ίδιες αναγνώσεις».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0