Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.3°C22.2°C
2 BF 68%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
19 °C
17.8°C20.0°C
1 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
10.0°C17.0°C
2 BF 82%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.0°C20.6°C
2 BF 77%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
15.0°C15.0°C
1 BF 72%
Επανεξέταση της επιβάρυνσης από τα έργα του ΟΛΠ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Επανεξέταση της επιβάρυνσης από τα έργα του ΟΛΠ

Επανεξέταση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) επί του masterplan που έχει καταθέσει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) ζητάει το δημοτικό συμβούλιο Πειραιά εκφράζοντας έντονο προβληματισμό για την αέρια και θαλάσσια ρύπανση, όπως και για την κυκλοφοριακή συμφόρηση που θα προκαλέσουν οι νέες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν. Προς αυτή την κατεύθυνση και μετά από πίεση του επικεφαλής της παράταξης “Πειραιάς για όλους” Νίκου Μπελαβίλα, έγινε αποδεκτή η πρότασή του για συγκρότηση κοινής τεχνικής επιτροπής για τη σύνταξη προτάσεων προς την Περιφέρεια Αττικής, η οποία ακολούθως θα γνωμοδοτήσει επί της ΜΠΕ του ΟΛΠ.

Με την προοπτική το λιμάνι του Πειραιά να μετατραπεί στο μεγαλύτερο λιμενο-βιομηχανικό σύμπλεγμα της Ανατολικής Μεσογείου, ο Ν. Μπελαβίλας επισημαίνει ότι τα 19 υφιστάμενα έργα παντός τύπου (ναυπηγικά, ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας, μεταφοράς κοντέινερ και οχημάτων, μεταφοράς και αποθήκευσης καυσίμων, κυκλοφοριακά, διοικητικά, μηχανολογικά, διαχείρισης αποβλήτων) και 14 υπό κατασκευή ή απολύτως νέα δεν έχουν σχεδιαστεί στο πλαίσιο μιας ενιαίας περιβαλλοντικής στρατηγικής, που αφορά “μια χερσαία παράκτια ζώνη μήκους 13 χλμ., μια θαλάσσια έκταση 16 τετραγωνικών χιλιομέτρων που περιβάλλει από Νότο και Δύση την πόλη μας και μισό εκατομμύριο κατοίκους”.

“Στην παρούσα ΜΠΕ του ΟΛΠ δεν υπολογίζονται συνολικά οι επιπτώσεις τους στη θάλασσα του Σαρωνικού, στον αέρα της Αττικής και στην πόλη των πέντε δήμων του Πειραιά και θα συμπλήρωνα πλέον και του έκτου της Σαλαμίνας”, τόνισε ο Ν. Μπελαβίλας. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν οι υποχρεώσεις για βελτίωση και αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος με ταυτόχρονη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα του θαλασσίου μετώπου όπως προβλέπονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθηνών - Αττικής.

Μαζί με την αέρια και θαλάσσια ρύπανση, ο Ν. Μπελαβίλας προτάσσει και την κυκλοφοριακή συμφόρηση, που θα προκύψει από την ανάπτυξη πολλαπλών δραστηριοτήτων στη λιμενική ζώνη. “Τα έργα του ΟΛΠ θα επιβαρύνουν την κυκλοφορία με ένα στόλο 360 λεωφορείων και 1.440 διελεύσεις λεωφορείων από το τρίγωνο Αγία Τριάδα - Άγιος Νικόλαος - Καστέλα σε ώρες αιχμής. Συν η επιβάρυνση της τροφοδοσίας και των πληρωμάτων-εργαζομένων στην κρουαζιέρα. Γι' αυτό ο ΟΛΠ πρέπει να απαντήσει πώς θα αντιμετωπίσει αυτό τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα προκαλέσει η δική του πρόσθετη λειτουργία της κρουαζιέρας”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL