ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ
Με καταλογισμούς εκατομμυρίων ευρώ βρίσκονται αντιμέτωπες οι Περιφέρειες της χώρας, καθώς το υπουργείο Εργασίας με έγγραφό του ζητάει αναδρομική πληρωμή από το 2004 του 3% υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), το οποίο προστίθεται στο εργολαβικό όφελος, παρ' ότι αυτή η κράτηση δεν επιβάλλεται στην περίπτωση που το εργολαβικό όφελος είναι 18% επί του έργου, αλλά στην περίπτωση που είναι 28%. Για το ζήτημα οι περιφερειάρχες θα έχουν συνάντηση το απόγευμα της Παρασκευής με τον υπουργό Εργασίας Γ. Κατρούγκαλο και τον αναπληρωτή υπουργό Τ. Πετρόπουλο.
Για "παράλογη" απαίτηση κάνουν λόγο οι περιφερειάρχες, εξηγώντας ότι "για να πληρωθούν τα εντάλματα για την εκτέλεση των έργων έχει προηγηθεί έλεγχος, εκκαθάριση και έκδοση εντάλματος πληρωμής από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου, οι οποίες υπάγονται στο υπουργείο Οικονομικών". Να σημειωθεί ότι στο ίδιο υπουργείο έως το 2011 υπαγόταν το ΜΤΠΥ. "Σήμερα οι Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου διαβεβαιώνουν ότι εφάρμοσαν σωστά τον νόμο" τονίζουν οι περιφερειάρχες.
Με ιεραρχική προσφυγή τους στους υπουργούς Εργασίας και Εσωτερικών, οι περιφερειάρχες εξηγούν ότι, βάσει της νομοθεσίας και των ερμηνευτικών εγκυκλίων του υπουργείου Οικονομικών, η καταβολή 3% υπέρ του ΜΤΠΥ προστίθεται σε έργα με εργολαβικό όφελος 28% και όχι στην περίπτωση του 18% που ζητάει του υπουργείο Εργασίας. Ταυτόχρονα, τονίζουν ότι "οι ίδιες οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, στο οποίο υπαγόταν και το ΜΤΠΥ μέχρι το 2011, συνηγορούν περί της μη οφειλής τους και πραγματοποίησαν τους σχετικούς ελέγχους και κατά τα κρίσιμα χρονικά διαστήματα, αλλά και σήμερα διατυπώνουν την ίδια άποψη".
Κατά συνέπεια, οι περιφερειάρχες υπογραμμίζουν ότι σε περίπτωση εφαρμογής της αναδρομικής καταβολής της κράτησης, αυτό θα σημάνει τη "δημοσιονομική καταστροφή των Περιφερειών". Ως εκ τούτου, ζητούν την επανεξέταση του καταλογισμού από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας και την πλήρη απαλλαγή από την αναδρομική χρέωση και των τόκων καθυστέρησης.