Σε διαβούλευση δόθηκε χθες από το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης το ν/σ για το νέο σύστημα αξιολόγησης και επιλογής προϊσταμένων.
Το νέο σύστημα βασίζεται στις αρχές του γαλλικού μοντέλου με κεντρικό χαρακτηριστικό την αξιολόγηση «360 μοιρών», την αμφίδρομη δηλαδή αξιολόγηση προϊσταμένων - υφισταμένων, με έμφαση στην αξιολόγηση μέσω στοχοθεσίας, η οποία συνιστά σύστημα ανατροφοδότησης πληροφοριών με σκοπό τη συνεχή βελτίωσή των υπαλλήλων κάθε βαθμίδας της Δημόσιας Διοίκησης.
Επιπλέον, εισάγει στοιχεία, όπως:
* Η εισαγωγή θεσμών άμεσης δημοκρατίας για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στην αξιολόγηση και την εξειδίκευση της στοχοθεσίας.
* Η υπόδειξη βελτιωτικών και όχι τιμωρητικών όρων στους αξιολογούμενους.
* Η πριμοδότηση των τριών καλύτερων υπαλλήλων ανά τμήμα στην επιλογή στελεχών και η ταχύτερη βαθμολογική ανέλιξή τους.
* Η κοινωνική λογοδοσία της διοίκησης.
* Η καθιέρωση διαφορετικών κριτηρίων για τους προϊσταμένους και τους απλούς υπαλλήλους.
* Η ισορροπία μεταξύ τριών δεσμών κριτηρίων για την ανάδειξη των στελεχών α) της αντικειμενικής μοριοδότησης τυπικών προσόντων και εμπειρίας, β) της αξιολόγησης, γ) της συνέντευξης,
* Η υποχρεωτική εκπαίδευση όσων αναλαμβάνουν καθήκοντα προϊσταμένου για πρώτη φορά.