ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ
Ακροδεξιό κρεσέντο κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αθηναίων με αφορμή τη συζήτηση για το αν ο δήμος έπραξε σύννομα ή όχι για την έγκριση από πλευράς Πολεοδομίας της λειτουργικότητας και της στατικής επάρκειας κτηρίου ιδιώτη επί των οδών Καρπενησιώτου και Μπάκου στην Άνω Κυψέλη (Τουρκοβούνια) για τη στέγαση ανοικτής δομής φιλοξενίας ευάλωτων ομάδων μεταναστών, οι οποίοι αιτούνται εθελουσίας επιστροφής στον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ).
Μερίδα κατοίκων του 7ου διαμερίσματος αντιδρά στη στέγαση της δομής στην περιοχή και, επικαλούμενη απόφαση της δημοτικής κοινότητας, ισχυρίζεται ότι η άδεια που εκδόθηκε από τη Διεύθυνση Σχεδίου Πόλεως και Δόμησης δεν στηρίζεται στο κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο. Το θέμα έφερε στο δημοτικό συμβούλιο ο Αρ. Σπηλιωτόπουλος ζητώντας να λειτουργήσει η δομή στου Γουδή, ενώ η Ελληνική Αυγή έκανε ένα βήμα παραπέρα χαρακτηρίζοντας τους μετανάστες "υγειονομική βόμβα" και η παράταξη του Νικ. Κακλαμάνη ισχυρίστηκε ότι υπάρχουν "συμφέροντα" βάλλοντας ευθέως κατά του εκπροσώπου του ΔΟΜ στην Ελλάδα Δανιήλ Εσδρά.
"Δεν είναι δυνατόν η χώρα να ζητάει την αλληλεγγύη της Ε.Ε. και ο δήμος Αθηναίων την αλληλεγγύη από άλλους δήμους και να μην υπάρχει αλληλεγγύη εντός των δημοτικών διαμερισμάτων. Δεν επιτρέπεται να λέμε 'μακριά' από την αυλή μου και να 'επιβαρύνονται' άλλες περιοχές. Πραγματικά ντρέπομαι" είπε ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης, ο οποίος υπερασπίστηκε τη λειτουργία της δομής και επισήμανε ότι η διαμονή των μεταναστών που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα επαναπατρισμού του ΔΟΜ θα είναι ολιγοήμερη.
Με τη σειρά του ο πρόεδρος του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών του δήμου Λευτ. Παπαγιαννάκης εξήγησε ότι όλες οι διαδικασίες είναι "σύννομες", πράγμα που επιβεβαίωσαν η αρμόδια αντιδήμαρχος Ευ. Κοντοσταθάκου και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Δόμησης κ. Τουρή.
"Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είμαστε φοβικοί. Η δομή αυτή θα διευκολύνει ανθρώπους που θέλουν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους" τόνισε η επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης Ελθήνα Αγγελοπούλου. Τελικώς, το ζήτημα παραπέμφθηκε να συζητηθεί στην 7η κοινότητα παρόντων των Λευτ. Παπαγιαννάκη και του Δ. Εσδρά.