ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Τη δική του απάντηση έδωσε χθες το μεσημέρι ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γιώργος Κατρούγκαλος σε ερώτηση δημοσιογράφων σχετικά με την τύχη των 42 εργαζομένων διαφόρων ειδικοτήτων στα επτά Πολυδύναμα Ψυχοδιαγνωστικά Κέντρα του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), οι συμβάσεις των οποίων λήγουν τον ερχόμενο Ιούλιο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ίδια η υπόσταση των Κέντρων.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, την οποία παραχώρησαν οι επικεφαλής του ΚΕΘΕΑ, με αφορμή την αυριανή Παρασκευή 26 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών, ο Γιώργος Κατρούγκαλος σημείωσε ότι η κυβέρνηση "μελετά τη δυνατότητα ολιγόμηνης παράτασης των σχετικών συμβάσεων για το 2015 και ίσως πιο μόνιμες λύσεις για το 2016 και μετά", χωρίς, όμως, να υπομνηματίσει τη σχετική, τεκμηριωμένη πρόταση την οποία έχει ήδη καταθέσει στην κυβέρνηση η διοίκηση του ΚΕΘΕΑ για το θέμα...
Σημειώνεται ότι τα επτά Πολυδύναμα Ψυχοδιαγνωστικά Κέντρα του ΚΕΘΕΑ, τα οποία έχουν υποστηρίξει μέσα στο τρέχον έτος 1.463 άτομα, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στα μέσα του 2013 με πόρους του ΕΣΠΑ και με στόχο τη θεραπευτική υποστήριξη των ατόμων με διπλή διάγνωση, καθώς και των οικογενειών τους.
Τα επτά Πολυδύναμα Ψυχοδιαγνωστικά Κέντρα του ΚΕΘΕΑ λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα, Λάρισα, Καλαμάτα, Μυτιλήνη και Ηράκλειο Κρήτης.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής του ΚΕΘΕΑ, παρά τα επανειλημμένα διαβήματα του Κέντρου προς το υπουργείο Υγείας, δεν έχει βρεθεί ακόμη λύση για τη συνέχιση της λειτουργίας τους μετά τα μέσα του ερχομένου Ιουλίου, οπότε λήγει το πρόγραμμα ΕΣΠΑ από το οποίο χρηματοδοτούνται...
Μάλιστα, οι επικεφαλής του ΚΕΘΕΑ επεσήμαναν μεταξύ άλλων ότι "η συνεχιζόμενη μείωση του προσωπικού του ΚΕΘΕΑ ανέρχεται από το 2009 μέχρι σήμερα σε 95 άτομα. Στο τέλος του 2014 το ΚΕΘΕΑ διέθετε 467 εργαζόμενους, κατανεμημένους σε περισσότερες από 100 μονάδες πανελλαδικά, καθώς το δίκτυο υπηρεσιών του Κέντρου είναι αποκεντρωμένο και χαρακτηρίζεται από μεγάλη γεωγραφική διασπορά: 23 πόλεις και 18 σωφρονιστικά καταστήματα. Η μείωση του προσωπικού, σε συνδυασμό με την απουσία έγκρισης προσλήψεων εδώ και μία δεκαετία σχεδόν, έχει οδηγήσει σε οριακή κατάσταση πολλές μονάδες, ιδίως στην περιφέρεια, αλλά και σε χώρους παρέμβασης με ιδιαίτερες δυσκολίες, όπως οι φυλακές".
Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου του ΚΕΘΕΑ παρευρέθη μεταξύ άλλων ο υπουργός Δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος, ενώ μήνυμα απέστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.
Αν. Ξανθός: Πρόληψη και θεραπευτικός πλουραλισμός
Την ίδια στιγμή, σε γραπτό μήνυμά του για την αυριανή Παγκόσμια Ημέρα Κατά των Ναρκωτικών, ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός υπογραμμίζει μεταξύ άλλων τα εξής:
"Εστιάζουμε στον τομέα πρόληψης της εξάρτησης με στόχο την αναχαίτιση της αυξητικής τάσης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών στον νεανικό πληθυσμό. Εφαρμόζουμε όλες τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θεραπευτικές προσεγγίσεις στοχεύοντας αφενός στην εξάλειψη της λίστας για ένταξη σε προγράμματα υποκατάστασης, αφετέρου στη στήριξη των προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής προσέγγισης και απεξάρτησης. Προωθούμε ένα νέο μοντέλο συνέργειας και λειτουργικής διασύνδεσης των δομών με επίκεντρο τον θεραπευόμενο, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα και η συνέχεια της φροντίδας. Στηρίζουμε την κοινωνική επανένταξη των απεξαρτημένων ως μέτρο ενίσχυσης του θεραπευτικού αποτελέσματος και πρόληψης της υποτροπής".