Ξηλώνει όλους τους διοικητές και τους αναπληρωτές διοικητές των δημόσιων νοσοκομείων της χώρας ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής με τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή.
Σύμφωνα με την τροπολογία, παύεται η θητεία όλων των νυν διοικητών και αναπληρωτών διοικητών των δημοσίων νοσοκομείων της χώρας χωρίς την καταβολή αποζημίωσης.
Παράλληλα, ο υπουργός Υγείας προχωρά άμεσα στον διορισμό νέων διοικητών και αναπληρωτών διοικητών, διετούς θητείας, σύμφωνα με τα αξιολογικά κριτήρια της παρ. 2 του άρθρου 2 του Ν.4052/2012.
Όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, η προηγούμενη αξιολόγηση και επιλογή των υποψηφίων διοικητών δεν έγινε με βάση τα προσόντα τους, αλλά η σχετική επιτροπή επιλογής περιορίστηκε απλώς στη σύνταξη προσχηματικού - αλφαβητικού και όχι αξιολογικού καταλόγου με αποτέλεσμα ο διορισμός τους να μη χαρακτηρίζεται από διαφάνεια και αξιοκρατία.
Η αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας περί αντικατάστασης των διοικητών όλων των νοσοκομείων του ΕΣΥ της χώρας μας και διορισμού νέων αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
"Με δεδομένες αφενός την ανυπέρβλητη ανάγκη εύρυθμης λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων της χώρας, η οποία καθιστά επιτακτική την αποτελεσματική λειτουργία των διοικήσεών τους, αφετέρου τη δυσλειτουργία που υφίσταται και θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την προστασία του δικαιώματος της υγείας των πολιτών, λόγω της αδυναμίας άσκησης εκ μέρους των διοικητών των καθηκόντων τους, κρίνεται αναγκαίο να παρασχεθεί η νομοθετική εξουσιοδότηση στον υπουργό Υγείας ώστε να δύναται να παύσει με απόφασή του τους υφιστάμενους διοικητές και αναπληρωτές διοικητές των νοσοκομείων καθώς και να ορίσει νέους, σύμφωνα με τα αξιολογικά κριτήρια της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του νόμου 4052/2012 (ΦΕΚ Α' 41). Η πρόβλεψη διετούς θητείας των διοικητών και των αναπληρωτών τους αποσκοπεί στην παροχή ικανού χρονικού διαστήματος κατά το οποίο τα μεν νοσοκομεία θα λειτουργήσουν με σταθερό καθεστώς διοίκησης, το δε υπουργείο Υγείας θα μπορέσει να επεξεργαστεί και θεσμοθετήσει ένα αξιόπιστο, πραγματικά αξιοκρατικό αλλά ταυτόχρονα και εφαρμόσιμο σύστημα αξιολόγησης και επιλογής των υποψηφίων διοικητών".