Live τώρα    
Σήμερα ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σήμερα ψηφίζεται το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια

Χωρίς αλλαγές στις ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών προχώρησε η συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής. Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί επί της αρχής σήμερα το μεσημέρι μετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η Ν.Δ. Υπέρ του νομοσχεδίου έχουν ταχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ,

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ

Χωρίς αλλαγές στις ρυθμίσεις για τη χορήγηση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών προχώρησε η συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής. Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί επί της αρχής σήμερα το μεσημέρι μετά από ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η Ν.Δ. Υπέρ του νομοσχεδίου έχουν ταχθεί ο ΣΥΡΙΖΑ, το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ, ενώ το καταψηφίζουν οι συγκυβερνώντες Ανεξάρτητοι Έλληνες, όπως και η Ν.Δ. και η Χρυσή Αυγή, της οποίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Χρήστος Παππάς έσκισε το νομοσχέδιο από το βήμα της Βουλής. Το ΚΚΕ δήλωσε "παρών".

Το ΠΑΣΟΚ "παρεξήγησε" τη στάση των Ανεξάρτητων Ελλήνων και ο γραμματέας της Κ.Ο. του κόμματος Λεωνίδας Γρηγοράκος υποστήριξε ότι υπάρχει θέμα απώλειας δεδηλωμένης! Ακόμη και ο προεδρεύων Νικήτας Κακλαμάνης του επεσήμανε ότι "δεν υπάρχει θέμα δεδηλωμένης επί της αρχής νομοσχεδίου". Αυτό πάντως δεν έπεισε τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο της Ν.Δ. Άδωνι Γεωργιάδη, που θεωρεί πως το νομοσχέδιο πρέπει να περάσει "είτε με τις ψήφους ΣΥΡΙΖΑ - Ανεξαρτήτων Ελλήνων είτε δεν θα περάσει".

Τον τακτικισμό του ΠΑΣΟΚ επέκρινε και ο Νίκος Βούτσης: "Δεν υπάρχουν ανάμεσά μας κόμματα περιορισμένη ευθύνης ούτε α λα καρτ. Δεν υπάρχει κανέναν θέμα να μην περάσει με πλειοψηφία, και μάλιστα άνετη αυτό το νομοσχέδιο. Αν το ΠΑΣΟΚ θέλει να υπαναχωρήσει, να το καταθέσει στη συζήτηση και δεν υπάρχει κανένα λόγος να τίθεται θέμα περί δεδηλωμένης. Δεν μπορεί η κυβέρνηση να είναι όμηρος τακτικών επιλογών κομμάτων -και δεν αναφέρομαι στους Ανεξάρτητους Έλληνες".

"Το πρόβλημά σας είναι ότι απέναντί σας έχετε μια συμπαγή κυβερνητική πλειοψηφία, που θέλει και θα βγάλει τη χώρα από τα αδιέξοδα που τη βάλατε εσείς" συνηγόρησε και η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Όλγα Γεροβασίλη.

Τ. Χριστοδουλοπούλου: Ιθαγένεια με την εγγραφή στο Δημοτικό

Επί της ουσία του νομοσχεδίου τοποθετήθηκε η αναπληρώτρια υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Τασία Χριστοδουλοπούλου, η οποία διαχώρισε τις τρεις διατάξεις που καθορίζουν τους όρους κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας, προκειμένου να διευκολύνει τα κόμματα που συμφωνούν με τις δύο εξ αυτών. Οι δυνατότητες είναι: α) εφόσον έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, όταν εγγραφούν στην Α Δημοτικού, β) εφόσον δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα με την εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση ή με παρακολούθηση Γυμνασίου και Λυκείου και γ) απόφοιτοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ για όσους δεν γεννήθηκαν στην Ελλάδα.

Η Τ. Χριστοδουλοπούλου τόνισε ότι πρέπει να δίνεται ιθαγένεια όταν εγγραφούν στην Α' Δημοτικού. Το Ποτάμι έχει προτείνει να παίρνουν ιθαγένεια όταν ολοκληρώσουν το Δημοτικό και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες όταν ολοκληρώσουν το Γυμνάσιο.

Τόσο η υπουργός όσο και η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Βασιλική Κατριβάνου επεσήμαναν ότι, πλην της Χρυσής Αυγής, όλα τα κόμματα, παρά τις χρονικές διαφοροποιήσεις τους, θεωρούν ότι τα παιδιά της δεύτερης γενιάς πρέπει να πάρουν την ελληνική ιθαγένεια. "Είναι ένα νομοσχέδιο που δεν κοιτάζει το χθες, αλλά το αύριο, γιατί οραματίζεται ένα έθνος που απαρτίζεται από ανθρώπους που ζουν μαζί, που θέλουν να ζουν μαζί, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους" τόνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0