"Πήραν τη διαπραγμάτευση στα χέρια τους" οι χιλιάδες διαδηλωτές που συγκεντρώθηκαν την Κυριακή στο Σύνταγμα, στο μεγάλο συλλαλητήριο που έγινε κατά της λιτότητας και των εκβιασμών από εταίρους και δανειστές, την ώρα που σε μεγάλεις πόλεις της Ευρώπης η Πανευρωπαϊκή εβδομάδα αλληλεγγύης έφτανε στο αποκορύφωμά της με μεγάλες διαδηλώσεις. Παρόντες στην κινητοποίηση της Αθήνας ήταν επίσης υπουργοί, βουλευτές και κορυφαία στελέχη των κυβερνητικών κομμάτων, που κουβέντιασαν με τον κόσμο, ενώ αυτή τη φορά αρκετοί πολίτες προσήλθαν με κομματικές σημαίες, όπως του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝ.ΕΛΛ., της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, της ΟΚΔΕ, κ.ά., αλλά και λάβαρα σωματείων και ομοσπονδιών.
Για τις διεθνείς διαδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Βερολίνο, η Βιέννη και το Όσλο, ο ΣΥΡΙΖΑ σχολιάζοντας τη μεγάλη συμμετοχή ανέφερε ότι έγινε "ένας ξεσηκωμός ελπίδας" για την Ευρώπη "που αγωνιζόμαστε να οικοδομήσουμε. Μια Ευρώπη της εργασίας, της δημοκρατίας, της προστασίας των κοινών αγαθών, των πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων".
"Η Δημοκρατία δεν εκβιάζεται"
Δείχνοντας ότι "η δημοκρατία δεν εκβιάζεται", ο κόσμος από τη μία έστειλε με την παρουσία του μήνυμα στήριξης στην κυβέρνηση και από την άλλη της τράβηξε το μανίκι, ζητώντας να μην υποκύψει στους εκβιασμούς και να μην δεχτεί νέα μέτρα λιτότητας, με πλακάτ και πανό όπως "όχι στις ιδιωτικοποιήσεις" να κυριαρχούν. "Κατάργηση Μνημονίων και διαγραφή του χρέους" έγραφε το πανό της ΑΔΕΔΥ, ενώ το Μέτωπο Ταξικής Ανατροπής (META) των πολυπληθών μπλοκ σημείωνε ότι "οι 'θεσμοί' και οι δανειστές θέλουν να 'τιμωρήσουν' τον ελληνικό λαό για τις επιλογές του και να στείλουν το μήνυμα σ' όλους τους λαούς της Ευρώπης ότι η λιτότητα και οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους είναι μονόδρομος". Πανό στο περιστύλιο της Βουλής που έγραφε "Ρήξη - Έξοδο από Ε.Ε-ΕΚΤ-ΔΝΤ" κρέμασε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ενώ στο προαύλιο η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ είχε ξανά ξεχωριστή παρουσία με πανό που έγραφε "ρήξη με τη λιτότητα τώρα - όριό μας οι ζωές και οι ανάγκες".
Στον δρόμο κατέβηκε κόσμος όλων των ηλικιών. Η Σοφία, φοιτήτρια είπε ότι βλέπει πια ως μονόδρομο "την έξοδο από την Ε.Ε." και ως αναγκαία κίνηση "τη διαγραφή του χρέους", καθώς οι δανειστές "όσο κρατούν οι διαπραγματεύσεις κερδίζουν έδαφος και ζητούν διαρκώς περισσότερα". Ικανοποιημένοι από τους χειρισμούς της κυβέρνησης εμφανίστηκαν ο Δημήτρης και η Λίνα, δημόσιος και ιδιωτική υπάλληλος αντίστοιχα, που θα ήθελαν μόνο "να απευθύνεται περισσότερο στον κόσμο ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως στην αρχή". Ο Δημήτρης που εργάζεται σε νοσοκομείο έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την κατάσταση στην υγεία, όπου τα νοσοκομεία "δουλεύουν με προσωπικό ασφαλείας", και χαριτολογώντας είπε ότι σε λίγο θα δούμε στον δρόμο "τους προμηθευτές τους", υπογραμμίζοντας παράλληλα την ανάγκη η κυβέρνηση να ξεμπερδεύει με δανειστές και εταίρους και να σκύψει το κεφάλι πάνω από τα καθημερινά προβλήματα.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ