Live τώρα    
Διαβεβαίωση Γ. Κατρούγκαλου σε συζήτηση με απολυμένους και διαθέσιμους στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης / "Ολοι οι απολυμένοι θα επιστρέψουν"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Διαβεβαίωση Γ. Κατρούγκαλου σε συζήτηση με απολυμένους και διαθέσιμους στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης / "Ολοι οι απολυμένοι θα επιστρέψουν"

Ρεπορτάζ: Νίκος Μορφονιός

Απολυμένοι και διαθέσιμοι σχολικοί φύλακες, εκπαιδευτικοί, διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ/ΤΕΙ, υπάλληλοι υπουργείων και ασφαλιστικών ταμείων, από τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τη Θεσσαλία, αλλά και εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, της ΠΟΕ-ΟΤΑ και της ΑΔΕΔΥ, γέμισαν ασφυκτικά την Παρασκευή το αμφιθέατρο της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Γ. Κατρούγκαλου, προκειμένου να τους ενημερώσει για την αποκατάσταση των εργασιακών τους σχέσεων στο Δημόσιο.

Ο Γ. Κατρούγκαλος, όπως ήταν φυσιολογικό, δέχτηκε καταιγισμό ερωτήσεων σχετικά με τη διαδικασία ανάκλησης των απολύσεων και τη μίνι εθελοντική κινητικότητα, που θα εφαρμόσει, ενώ ήρθε αντιμέτωπος και με την εύλογη -μετά την απαξιωτική μνημονιακή μεταχείριση της προηγούμενης κυβέρνησης- ανησυχία και επιφύλαξη για το αν πράγματι και σε πόσο χρονικό διάστημα θα αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος τους. Ο αναπληρωτής υπουργός, πάντως, υπήρξε ξεκάθαρος πως "όλοι οι απολυμένοι θα επιστρέψουν στο Δημόσιο" διαβεβαιώνοντας ταυτόχρονα πως δεν υπάρχει καμία "κρυφή ατζέντα" που θα τους αφήσει μετέωρους. Προσδιόρισε μάλιστα την κατάθεση του σχετικού ν/σ για την επαναπρόσληψη 3.900 απολυμένων ή υπό απόλυση διαθέσιμων υπαλλήλων σε περίπου ένα με ενάμιση μήνα, γεγονός που προκάλεσε και τη θερμή επιδοκιμασία των συμμετεχόντων.

Ο Γ. Κατρούγκαλος ενημέρωσε ακόμη πως οι διαθέσιμοι που έχουν τοποθετηθεί ήδη σε άλλες θέσεις, αλλά, δεν επιθυμούν να παραμείνουν εκεί, θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στη λεγόμενη "μεγάλη κινητικότητα" που θα μπει μπροστά το επόμενο εξάμηνο, αφού έχουν καταγραφεί όλες οι ανάγκες του Δημοσίου. Στο ίδιο πλαίσιο, ο αναπληρωτής υπουργός δεσμεύτηκε για την αποκατάσταση του υποβιβασμού κατηγορίας, που υπέστησαν πολλοί υπάλληλοι κατά την επανατοποθέτησή τους στο πλαίσιο της κινητικότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι σχολικοί φύλακες, οι οποίοι πήραν τον λόγο στη διάρκεια της συζήτησης περιγράφοντας τον υποβιβασμό τους από την κατηγορία ΔΕ (Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) στην κατηγορία Υ.Ε. (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) κατά τη μετατροπή τους σε υγειονομικό βοηθητικό προσωπικό σε νοσοκομεία.

Για το ζήτημα των υπαλλήλων που έχουν δικαιωθεί δικαστικώς, παραμένοντας στις θέσεις τους, ο Γ. Κατρούγκαλος ανέφερε χαρακτηριστικά πως "όλες οι δικαστικές αποφάσεις θα γίνουν σεβαστές", ενώ για τις δικαστικές εκκρεμότητες, όπως τα προσωρινά ασφαλιστικά μέτρα ή σε δεύτερο βαθμό κύριες εκδικάσεις, ο υπουργός ενημέρωσε πως έχει δώσει εντολή στους παράγοντες του Δημοσίου να ζητούν αναβολές, προκειμένου να έχει προλάβει να ψηφιστεί το ν/σ.

Στο επίκεντρο τέθηκε και η διαδικασία επιστροφής σε θέσεις ολόκληρων κλάδων ή κατηγοριών που καταργήθηκαν -όπως οι εκπαιδευτικοί τεχνικής εκπαίδευσης ή η δημοτική αστυνομία- και απαιτούν την επανασύστασή τους από τα συναρμόδια υπουργεία, με τον Γ. Κατρούγκαλο να εξηγεί μεν πως υπάρχει θετική προσέγγιση στο θέμα, αλλά να δηλώνει επίσης πως δεν είναι αντικειμενικά δική του αρμοδιότητα. Σε ερώτηση, τέλος, για τα ποσά που έχασαν οι υπάλληλοι λόγω της διαθεσιμότητας, απάντησε ότι δεν είναι δυνατή η παροχή τους αναδρομικά εξαιτίας της οικονομικής στενότητας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0