Προσλήψεις και κινητικότητα στο Δημόσιο με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας προανήγγειλε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ. Κατρούγκαλος.
Ο Γ. Κατρούγκαλος, αφού επανέλαβε την άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης για την ανάκληση των μνημονιακών απολύσεων ως ζήτημα "δικαιοσύνης και αποκατάστασης της αντισυνταγματικότητας των απολύσεων αυτών", αναφέρθηκε στη βασική αρχή, που διέπει τον σχεδιασμό του υπουργείου και αφορά στις προσλήψεις στο Δημόσιο με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας.
Ο νέος υπουργός διευκρίνισε ότι η χρηματοδότηση των παραπάνω είναι ήδη εγκεκριμένη αναφερόμενος στις 15.000 προσλήψεις που έχουν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό, υπογραμμίζοντας ότι αυτές "θα κατανεμηθούν στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας και των ελεγκτικών μηχανισμών".
Ειδικά στο κομμάτι των ανακλήσεων ο Γ. Κατρούγκαλος επανέλαβε ότι αφορά μέχρι 3.500 απολυθέντες, ωστόσο, όπως σημείωσε, "ο τρόπος που αυτοί θα επανέλθουν στο Δημόσιο θα ανακοινωθεί από τον πρωθυπουργό στις προγραμματικές δηλώσεις".
Πρόγραμμα τίμιας κινητικότητας
Σε αυτό το πλαίσιο, πάντως, ο Γ. Κατρούγκαλος υπογράμμισε ότι προτεραιότητα είναι επίσης ένα πρόγραμμα κινητικότητας "τίμιας", όπως ανέφερε, "ώστε να καλύψουμε τα μεγάλα κενά εκεί που υπάρχουν", χωρίς επ' ουδενί η κινητικότητα να οδηγεί στην απόλυση, όπως συνέβαινε με την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία μετέτρεψε την κινητικότητα σε "φερετζέ της απόλυσης".
Εν συνεχεία επεξήγησε τη συνολική προσέγγισή του για το ζήτημα, στον πυρήνα της οποίας βρίσκεται το σχήμα: "Ποιες θέσεις χρειαζόμαστε, να τους δώσουμε ένα προφίλ καθηκόντων, πάνω στο προφίλ καθηκόντων -ώστε να ξέρει ο κάθε υπάλληλος τι πρέπει να κάνει- να υπάρχει στοχοθεσία, και με βάση τη στοχοθεσία και το προφίλ καθηκόντων να συμφωνήσουμε ένα τίμιο σύστημα αξιολόγησης".
Σε ερώτηση για το αν η αξιολόγηση θα οδηγεί σε απόλυση ο Γ. Κατρούγκαλος ήταν κατηγορηματικά αρνητικός, υπογραμμίζοντας μάλιστα πως είναι "ορκισμένος εχθρός κάθε συζήτησης για άρση της μονιμότητας στο Δημόσιο". Για τα μισθολογικά των δημοσίων υπαλλήλων ο Γ. Κατρούγκαλος διευκρίνισε πως "μέχρι να ανακάμψει η οικονομία δεν μπορεί να βελτιωθεί η μισθολογική κατάσταση των δημοσίων υπαλλήλων".
Νίκος Μορφονιός