ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΕΚΤΡΑ ΒΙΣΚΑΔΟΥΡΑΚΗ
Την ώρα που τόνοι απορριμμάτων είναι συσσωρευμένοι στους δρόμους των δήμων του Νομού Ηλείας, οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα είναι αντιμέτωποι με ποινικές διώξεις από καταγγελίες κατοίκων, που αντιδρούν στην τοποθέτηση σκουπιδιών σε "αυτοσχέδιες" χωματερές. Οι δήμαρχοι ζητούν από τον νέο υπουργό Εσωτερικών, Ν. Βούτση να συμβάλει στην άμεση επίλυση του προβλήματος. Χαρακτηριστική είναι η χθεσινή επιστολή του δημάρχου Πύργου, Γ. Λιατσή, προς τον υπουργό, καθώς η πόλη έχει κηρυχθεί για 14η φορά σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω του υπερβολικού όγκου απορριμμάτων.
Η ΠΟΕ-ΟΤΑ, καταγγέλλοντας τις συνεχόμενες διώξεις των εργαζομένων της καθαριότητας, τονίζει: "Αντί η πολιτεία να αναζητεί τους πραγματικούς υπεύθυνους για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί στην αποκομιδή των απορριμμάτων στον Νομό Ηλείας, επιλέγει ως εξιλαστήρια θύματα τους οδηγούς και εργάτες στην καθαριότητα που με ευσυνειδησία και κάτω από αντίξοες συνθήκες εκτελούν τα καθήκοντά τους".
Ταυτόχρονα, καλεί "δημάρχους και όλους τους αρμόδιους φορείς του Νομού Ηλείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους" και "να προστατεύσουν τους εργαζόμενους από κάθε πειθαρχική και ποινική δίωξη". Σε διαφορετική περίπτωση καλεί τους εργαζόμενους στους ΟΤΑ Νομού Ηλείας "να αρνούνται την εμπλοκή τους σε κάθε διαδικασία που εγκυμονεί κινδύνους για την προσωπική τους ασφάλεια".
"Οι εργαζόμενοι δεν φταίνε για την κατάσταση που επικρατεί" παραδέχονται στην "Αυγή" ο δήμαρχος Πύργου Γ. Λιατσής και ο δήμαρχος Αμαλιάδας και πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Δυτ. Ελλάδας Χρ. Χριστοδουλόπουλος και ζητούν άμεση οικονομική ενίσχυση, γιατί, όπως υποστηρίζουν, "το κόστος δεματοποίησης και μεταφοράς των απορριμμάτων σε άλλες χωματερές είναι δυσβάστακτο για τα οικονομικά των δήμων" και "δεν μπορούμε να αναγκάσουμε τους πολίτες να πληρώνουν υψηλότερα δημοτικά τέλη χωρίς να έχει λυθεί το πρόβλημα".
Ωστόσο και οι δύο παραδέχθηκαν ότι με καθυστέρηση προχωρούν σε ανακύκλωση. "Δεν έχει αποδειχθεί ότι στον Πύργο γίνεται ανακύκλωση του 30% των απορριμμάτων, όπως υποστηρίζει ο δήμαρχος" δηλώνει στην "Αυγή" η Δ. Καλάκου, επικεφαλής της παράταξης "Ανοικτή Συμπολιτεία", τονίζοντας την ανάγκη για άμεση εναλλακτική διαχείριση απορριμμάτων.