Την Πέμπτη συνεδριάζει στη Βουλή η Διακομματική Επιτροπή για τη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών. Στην πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα ο πρόεδρος της Γερμανίας Γιόαχιμ Γκάουκ αναγνώρισε το ηθικό χρέος και μόνο. Ωστόσο η γερμανική κυβέρνηση πρόκειται να επιστρέψει περί τα 300 έργα τέχνης που κατέσχεσε από τον Κορνέλιους Γκούρλιτ, υιό ενός ναζί εμπόρου έργων τέχνης.
Η υπόθεση είδε το φως της δημοσιότητας το 2012. Η υπουργός πολιτισμού Μόνικα Γκρούτερς μάλιστα έκανε λόγο για "δίκαιη λύση", που δίνει "καθαρό μήνυμα πως δεν θα επιτραπεί η ναζιστική αδικία". Η ναζιστική αδικία, προφανώς, επιτρέπεται έναντι κάποιων και όχι έναντι κάποιων άλλων. Αλλιώς δεν εξηγείται το γιατί η Γερμανία συνεχίζει να χρωστάει στην Ελλάδα όχι μόνο το κατοχικό δάνειο και τις αποζημιώσεις στις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και τις λεηλασίες και "κλοπές" των αρχαιολογικών θησαυρών.
Α.Γ.