Την αρχή του τέλους της 20χρονης κυριαρχίας του Σίλβιο Μπερλουσκόνι στην πολιτική ζωή της Ιταλίας σηματοδοτεί η χθεσινή απόφαση της αρμόδιας επιτροπής της Γερουσίας να εισηγηθεί την αποπομπή του από το κοινοβούλιο.
Τη "λυπητερή" για τον μεγιστάνα καναλάρχη ανακοίνωσε ο ίδιος ο πρόεδρος της επιτροπής Ντάριο Στεφάνο (του κόμματος Αριστερά και Ελευθερία) ύστερα από μια μαραθώνια συνεδρίαση κεκλεισμένων των θυρών που διήρκεσε πέντε ώρες. Για την οριστική έκπτωση του "Καβαλιέρε" από το βουλευτικό αξίωμα θα κληθεί τώρα να αποφανθεί η ολομέλεια της Γερουσίας μέσα σε διάστημα 20 ημερών.
Υπέρ της αποπομπής τάχθηκαν όλες οι άλλες πολιτικές δυνάμεις εκτός του κόμματος του Μπερλουσκόνι "Φόρτσα Ιτάλια" και των πιστών συμμάχων του της Λέγκας του Βορρά.
Οι γερουσιαστές της μπερλουσκονικής Δεξιάς συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι ο νόμος Σεβερίνο, που προβλέπει την αποπομπή βουλευτών και γερουσιαστών σε περίπτωση καταδίκης τους, στην περίπτωση του Μπερλουσκόνι δεν μπορεί να εφαρμοστεί, διότι το αδίκημά του διαπράχθηκε πριν από την ψήφιση του εν λόγω νόμου.
Στη χθεσινή συνεδρίαση της επιτροπής δεν συμμετείχαν ούτε ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός ούτε οι συνήγοροι υπεράσπισής του, με το σκεπτικό ότι «η απόφαση είναι ήδη ειλημμένη εδώ και πολλές ημέρες»
Σημειώνεται πως πριν από έξι ημέρες, με γραπτό υπόμνημά του, ο "Καβαλιέρε" ζητούσε την αντικατάσταση όλων των μελών της επιτροπής της Γερουσίας πλην του κόμματός του και των συμμάχων του, τονίζοντας πως δεν είναι αμερόληπτοι. Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου ο καναλάρχης θα πρέπει να υποβάλει επίσημα αίτηση για τη μετατροπή της ποινής του σε ένα έτος φυλάκισης με προσφορά "κοινωφελούς εργασίας".