Live τώρα    
Μπλόκο της Ρωσίας σε ψήφισμα του ΟΗΕ για τη Σρεμπρένιτσα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μπλόκο της Ρωσίας σε ψήφισμα του ΟΗΕ για τη Σρεμπρένιτσα

Ρωσικό βέτο στο ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ που χαρακτήριζε τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα ως γενοκτονία με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από τη δολοφονία 8.000 Μουσουλμάνων στην πόλη - σύμβολο του βοσνιακού εμφυλίου.

Η Κίνα, η Νιγηρία, η Ανγκόλα και η Βενεζουέλα απείχαν από την ψηφοφορία και τα εναπομείναντα 10 μέλη του Συμβουλίου ψήφισαν υπέρ του ψηφίσματος. Η ψηφοφορία καθυστέρησε μια μέρα, καθώς η Βρετανία και οι ΗΠΑ κατέβαλαν έντονες προσπάθειες να μεταπείσουν τη Ρωσία.

Ο πρεσβευτής της Ρωσίας στα Ηνωμένα Έθνη Βιτάλι Τσούρκιν έκρινε το ψήφισμα που σχεδιάστηκε από τη Βρετανία ως "μη εποικοδομητικό, επιθετικό και πολιτικά υποκινούμενο". Η αντιπροσωπεία της Ρωσίας αντιπρότεινε την καταδίκη "των πιο σοβαρών εγκλημάτων που αφορούν τη διεθνή κοινότητα".

"Η αρνητική μας ψήφος... δεν σημαίνει όμως ότι κωφεύουμε στα βάσανα των θυμάτων της Σρεμπρένιτσα και άλλων περιοχών της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης" δήλωσε ο Τσούρκιν πριν από την ψηφοφορία, προσθέτοντας πως το ψήφισμα θα υποκινούσε μεγαλύτερη περιφερειακή ένταση.

Το Διεθνής Δικαστήριο της Χάγης έχει ήδη χαρακτηρίσει τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα γενοκτονία. Η Σερβία, που υιοθέτησε το 2010 διακήρυξη που καταδίκαζε τη σφαγή, χωρίς ωστόσο να την χαρακτηρίζει "γενοκτονία" προειδοποίησε την Τρίτη πως το ψήφισμα θα διεύρυνε τις εθνοτικές διαιρέσεις στην γειτονική Βοσνία. Ο πρόεδρος της Σερβίας Τόμισλαβ Νίκολιτς εξέφρασε την ικανοποίησή του για το ρωσικό βέτο. "Σήμερα η Ρωσία απέδειξε ότι είναι πραγματική και ειλικρινής φίλη της Σερβίας" τόνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0