"Εγώ αγαπώ τις επιχειρήσεις" διαβεβαίωσε χθες τους Γερμανούς βιομήχανους μιλώντας στο συνέδριό τους στο Βερολίνο ο Γάλλος πρωθυπουργός Μανουέλ Βαλς, χαϊδεύοντας τα αυτιά τους και λέγοντας πως η Ευρώπη "χρειάζεται τη Γερμανία" για την επανεκκίνηση της οικονομίας της Ευρωζώνης.
"Χρειαζόμαστε τη Γερμανία για να ευνοήσει την εξέλιξη των οικονομικών στοιχείων στην Ευρωζώνη", τόνισε ο Βαλς ενώπιον των Γερμανών βιομηχάνων κατά τη δεύτερη ημέρα της πρώτης επίσημης επίσκεψής του στη Γερμανία, μετά την προχθεσινή συνάντησή του με τη Μέρκελ.
Ο Γάλλος πρωθυπουργός εξέφρασε την "εμπιστοσύνη" του στην επιχειρηματικότητα υπογραμμίζοντας πως "με τις επιχειρήσεις θα κερδίσουμε στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ευρώπη τη μάχη υπέρ της ανάπτυξης και της απασχόλησης".
Δήλωσε πάντως ότι είναι "αδύνατον, όχι μόνο από πολιτικής, αλλά και από κοινωνικής και τεχνικής πλευράς", η χώρα του να εξοικονομήσει ώς τον επόμενο χρόνο 50 δισ. ευρώ, όπως απαιτείται (από το Βερολίνο) για να επανέλθει εντός των ορίων του Συμφώνου "Σταθερότητας και Ανάπτυξης".
Στις έμμεσες εκκλήσεις του προς το γερμανικό οικονομικό και επιχειρηματικό κατεστημένο, να δώσει αυξήσεις μισθών για να τονωθεί η εσωτερική ζήτηση στη Γερμανία, ο Βαλς εισέπραξε την ψυχρή τοποθέτηση του προέδρου της πανίσχυρης Ομοσπονδίας Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI) Ούλριχ Γκρίλο: "Η Γερμανία δεν είναι υπεύθυνη για τα προβλήματα της Γαλλίας και η Γερμανία δεν έχει την υποχρέωση να λύσει αυτά τα προβλήματα"...