Η Εθνική μας ομάδα μπάσκετ εφήβων στέφθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης την Κυριακή στον Βόλο. Σ' έναν συγκλονιστικό τελικό με αντίπαλο την Τουρκία κι ενώ βρέθηκε να χάνει και με 14π. (25-39) στις αρχές του β' ημιχρόνου, οι παίκτες του Ηλία Παπαθεοδώρου βρήκαν τα ψυχικά αποθέματα να ανατρέψουν την εις βάρος τους κατάσταση και τελικά να νικήσουν, μέσα σε αποθέωση, 64-61.
Η κατάκτηση του τίτλου για την ελληνική ομάδα ήταν πέρα για πέρα δίκαιη, όχι τόσο για την εμφάνισή της στον τελικό, όσο για την πορεία της μέχρι σ' αυτόν. Στα προημιτελικά νίκησε 69-57 τη Γαλλία και στον ημιτελικό 68-58 τη Λιθουανία, δύο από τις καλύτερες ομάδες του πρωταθλήματος. Αξίζει να αναφερθεί ότι και οι τέσσερις ομάδες που διεκδίκησαν τα μετάλλια ήταν στη β' φάση στον ίδιο όμιλο, αυτόν της Ελλάδας, δείγμα της δυσκολίας του όλου εγχειρήματος. Ακόμη κι αν νίκησε η Ελλάδα τόσο δύσκολα στον τελικό την Τουρκία, την ίδια ομάδα την είχε συντρίψει με 77-54 πριν λίγες ημέρες.
Ο αρχηγός της ομάδας και καλύτερός της παίκτης Βασίλης Χαραλαμπόπουλος αναδείχθηκε και πολυτιμότερος παίκτης στη διοργάνωση. Ο συμπαίκτης του στον Παναθηναϊκό Γιώργος Παπαγιάννης, επιλέχθηκε κι αυτός στην κορυφαία πεντάδα του τουρνουά. Οι δυο τους ήταν οι "κολώνες" της ελληνικής προσπάθειας, αλλά και οι υπόλοιποι παίκτες συνέβαλαν στα μέγιστα για να έρθει αυτή η διάκριση. Στην πρώτη γραμμή των διακριθέντων και ο Περιστεριώτης Διονύσης Σκουλίδας, όπως και οι Μιχάλης Λούντζης (ΠΑΟ), Νίκος Δίπλαρος (παιδί οικογένειας με επτά παιδιά από την Πάτρα), Ιάκωβος Μιλιντίγιεβιτς (συμπαίκτης του Χαραλαμπόπουλου και στο Αιγάλεω, πριν πάει στον Παναθηναϊκό), Μουράτος (Ολυμπιακού) και Φλιώνης (Άρη).
Η διακύμανση των δεκαλέπτων στον τελικό (12-19, 25-37, 41-48, 64-61) και η παρουσία των Ελλήνων παικτών: Λούντζης 3, Ντουζίδης , Μιλιντίγιεβιτς 8, Φλιώνης 2, Μιχαλούτσος, Μουράτος 2, Σκουλίδας 8, Χρηστίδης, Δίπλαρος 6, Σκορδάς, Παπαγιάννης 12 (15ρ.), Χαραλαμπόπουλος 23 (8ρ.).
"Το χρυσό έχει άλλη γεύση. Για μας αυτή η προσπάθεια που άρχισε από τον χειμώνα είχε σήμερα το καλύτερο τέλος. Είμαστε συγκινημένοι με αυτό που έχουμε πετύχει. Θεωρώ πως έχουμε κάνει έναν μεγάλο άθλο. Τα παιδιά ξεπέρασαν τις προσδοκίες όλων. Είχαμε άγχος, προσμονή να σηκώσουμε το κύπελλο, βιαζόμασταν. Στο ημίχρονο είπα στα παιδιά να ηρεμήσουν και να διασκεδάσουν. Αυτό κάναμε και φτάσαμε στη νίκη" δήλωσε ο τεχνικός ηγέτης της ομάδας Ηλίας Παπαθεοδώρου.
Στους άλλους αγώνες κατάταξης σημειώθηκαν τα αποτελέσματα: 3η θέση Λιθουανία - Βοσνία/Ερζεγοβίνη 74-49, 5η θέση Ρωσία - Λετονία 69-68, 7η θέση Σερβία - Γαλλία 81-70, 9η θέση Φινλανδία - Μαυροβούνιο 68-64, 11η θέση Ισπανία - Γερμανία 68-64, 13η θέση Ιταλία - Κροατία 73-57, 15η θέση Ουκρανία - Τσεχία 99-91.
Συγχαρητήρια από όλους...
Η Εθνική μας ομάδα δέχτηκε δεκάδες συγχαρητήρια μηνύματα, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του υφυπουργού Αθλητισμού Σταύρου Κοντονή.
ΠΡ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: "Η μεγάλη ευρωπαϊκή σας κατάκτηση και διάκριση μας κάνει υπερήφανους. Πέραν τούτου παραδίδει σ' όλους μας ένα διπλό, τουλάχιστον, δίδαγμα: Πρώτον, το δίδαγμα των τεράστιων δυνατοτήτων της νέας γενιάς, πολύ πέρα και από τα σύνορα της χώρας μας. Και, δεύτερον, το δίδαγμα του τι μπορούμε να επιτύχουμε οι Έλληνες, μεσ' από τη συνεπή συλλογική προσπάθεια και τη συνακόλουθη ενότητα, μπροστά σε μεγάλους εθνικούς στόχους. Θερμά συγχαρητήρια. Σας ευχαριστούμε".
ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ: "Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στην Εθνική Εφήβων του μπάσκετ, τον προπονητή Ηλία Παπαθεοδώρου και τον πολυτιμότερο παίκτη της διοργάνωσης Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, για την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα που διεξήχθη στον Βόλο. Συγχαρητήρια αξίζουν επίσης και στη φιναλίστ Τουρκία, καθώς και σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στη διοργάνωση. Η νέα μεγάλη επιτυχία του ελληνικού μπάσκετ δίνει χαρά και συγκίνηση σε έναν ολόκληρο λαό, αποδεικνύοντας ότι η συλλογικότητα, η πίστη στον στόχο και η αυταπάρνηση είναι συστατικά που οδηγούν σε τέτοιες μεγάλες στιγμές. Η χαρά μας για τη σημερινή επιτυχία είναι ευχή για τη μεγάλη πρόκληση της Εθνικής μας Ομάδας Ανδρών, που τον προσεχή Σεπτέμβριο θα δώσει τη δική της μάχη στο Ευρωμπάσκετ".
ΣΤ. ΚΟΝΤΟΝΗΣ: "Για μία ακόμη φορά ο ελληνικός αθλητισμός βρέθηκε στην κορυφή της Ευρώπης. Η Εθνική ομάδα μπάσκετ των Εφήβων με την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα μας γέμισε χαρά και απέδειξε ότι με συστηματική δουλειά και επίμονη προσπάθεια μπορούμε να επιτύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Το μπάσκετ διατηρεί την εξαιρετική παράδοση που έχει επί σειρά δεκαετιών συνεχίζοντας τις διακρίσεις σε κάθε επίπεδο. Θερμά συγχαρητήρια στους αθλητές και τους προπονητές τους".