ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΑΖΙΔΗΣ
Προκάλεσε έκπληξη η επιλογή του βουλευτή Ζακύνθου του ΣΥΡΙΖΑ Σταύρου Κοντονή για τη θέση του υφυπουργού Αθλητισμού, καθώς ποτέ στο παρελθόν δεν είχε εμπλακεί ενεργά με τα αθλητικά δρώμενα, αλλά είμαστε σίγουροι ότι ο Αλέξης Τσίπρας κάτι παραπάνω ξέρει για την εμπιστοσύνη που του δείχνει. Ο Σταύρος Κοντονής από την πρώτη στιγμή έδειξε την αποφασιστικότητα με την οποία ξεκινάει η κυβέρνηση της Αριστεράς τη μάχη για την εξυγίανση του αθλητισμού. Μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης, έκανε την παρακάτω δήλωση στην «Αυγή»:
«Ο αθλητισμός αφορά όλον τον ελληνικό λαό και ο λαός έχει αίτημα στον χώρο του αθλητισμού να υπάρχουν δικαιοσύνη, ισονομία και διαφάνεια. Τα αρνητικά φαινόμενα που ταλανίζουν τον ελληνικό αθλητισμό επί χρόνια θα αντιμετωπιστούν με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα. Κι αυτό αφορά όλους τους εμπλεκόμενους στον χώρο του αθλητισμού».
Την επόμενη μέρα στην παράδοση - παραλαβή των υπουργείων, ο Σταύρος Κοντονής ήταν περισσότερο συγκεκριμένος, "φωτογραφίζοντας" πρόσωπα και καταστάσεις, χωρίς ακόμη να τις κατονομάσει:
"Η κυβέρνηση της Αριστεράς θα αντιμετωπίσει με σοβαρότητα, σταθερότητα και αποφασιστικότητα αυτά τα φαινόμενα. Αυτό είναι ένα μήνυμα με πολλούς αποδέκτες. Ελπίζω σήμερα να το λάβουν σοβαρά υπ' όψιν. Πρώτον, θέλουμε να τονίσουμε: Όσοι συγκροτούν παρασυναγωγές διαμορφώνοντας έκνομες πρακτικές και νοοτροπίες, τους καλούμε να σταματήσουν αμέσως τώρα. Δεν θα γίνει ανεκτό τίποτα ανάλογο στο μέλλον.
Δεύτερον, βιαιότητες και τραμπουκισμοί εναντίον εκλεγμένων εκπροσώπων του ελληνικού λαού και των τοπικών κοινωνιών δεν θα γίνουν ανεκτές. Όσοι απεργάζονται τέτοιου είδους ενέργειες, είτε μεταμφιεσμένοι τραμπούκοι σε οπαδούς είτε διά μέσου των φανατικών των γηπέδων, να γνωρίζουν ότι η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται και δεν φοβάται. Δεν ερχόμαστε με λυμένο το ζωνάρι, αλλά αποφασισμένοι να συγκρουστούμε με τα συμφέροντα αυτά και με τις έκνομες καταστάσεις.
Τρίτον, στον αθλητισμό θα επανέλθουν σε όλα τα επίπεδα η διαφάνεια, η αξιοκρατία, το φίλαθλο πνεύμα, η εφαρμογή των νόμων και πάνω από όλα η ισονομία. Αθλητισμός χωρίς την εφαρμογή των νόμων και χωρίς ισονομία είναι γράμμα κενό περιεχομένου και προσβάλλει τον ίδιο μας τον πολιτισμό. Θέλουμε να πετύχουμε καθαρά πρωταθλήματα, υγιή ανταγωνισμό και αθλητικό πνεύμα.
Απ' το περιορισμένο Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων -περιορισμένο γιατί ήθελε να παρουσιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση πρωτογενές πλεόνασμα-, θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αναβαθμίσουμε τις αθλητικές εγκαταστάσεις και να δώσουμε διέξοδο στον λαό και τη νεολαία".
Από τους αθλητικούς φορείς είχαμε άμεση αντίδραση από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και τον ΣΕΓΑΣ. Ο πρόεδρος της ΕΟΕ, Σπύρος Καπράλος, δήλωσε σχετικά: Θα ήθελα η κυβέρνηση να αρχίσει ξανά τη χρηματοδότηση στον αθλητισμό υψηλού επιπέδου. Φυσικά και θέλουμε τη συνεργασία με τη νέα κυβέρνηση προκειμένου να συνεχιστεί η προετοιμασία των αθλητών για τις μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ώστε η επιτυχημένη παρουσία της χώρας στους Ολυμπιακούς να εξακολουθήσει και τα επόμενα χρόνια. Θα ήθελα από την κυβέρνηση να δει τον αθλητισμό ως κάτι σημαντικό για την καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Και ελπίζω ότι στη χώρα που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η κυβέρνηση θα συνεχίσει να βλέπει θετικά τη σημασία της στήριξης στους αθλητές υψηλού επιπέδου".
Επιστολή στο νέο υφυπουργό Αθλητισμού Σταύρο Κοντονή απέστειλε ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Κώστας Παναγόπουλος, προκειμένου να τον συγχαρεί και να του ευχηθεί καλή επιτυχία στο έργο του. Στην ίδια επιστολή αναφέρονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ερασιτεχνικός αθλητισμός, το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί με τις αθλητικές εγκαταστάσεις, αλλά και η ανάγκη που υπάρχει "να πάψει ο αθλητισμός να αντιμετωπίζεται ως λογιστική εγγραφή στις δαπάνες".