Με κεντρικό σύνθημα «Η Ιταλία είναι μια Δημοκρατία που βασίζεται στην εργασία (σ.σ. όπως αναφέρει το ιταλικό Σύνταγμα) και όχι στα όπλα» ξεκίνησε στη γειτονική χώρα η συλλογή υπογραφών online για την κατάργηση της στρατιωτικής παρέλασης της 2ας Ιουνίου, εθνικής εορτής κατά την οποία εορτάζεται η εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας το 1946.
Έχουν μαζευτεί ήδη 1.000 υπογραφές, μεταξύ των οποίων και του Dario Fo, κάτω από μια έκκληση για «μια γιορτή του λαού και όχι του στρατού» κατά την οποία, αν είναι θα μπορούσαν να παρελαύνουν «οι γυναίκες και άντρες λειτουργοί της εκπαίδευσης, της έρευνας, της υγείας, οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι, οι απασχολήσιμοι και οι σπουδαστές».
Να επισημανθεί ότι η στρατιωτική παρέλαση, που επίσημα ξεκίνησε το 1950, είχε καταργηθεί επί Προεδρίας του καθολικού χριστιανοδημοκράτη Oscar Luigi Scalfaro και επανήλθε όταν ανέλαβε ο διάδοχός του, Carlo Azeglio Ciampi. Η έκκληση για άμεση κατάργηση της παρέλασης από φέτος απευθύνεται στο παλιό κομμουνιστή Giorgio Napolitano (ή σε όποιον τον διαδεχτεί). «Πρόκειται για μια παρέλαση που φέρνει στο νου, όχι βέβαια την ήρεμη ζωή ενός έθνους αλλά σφαγές και πολέμους. Δεν μπορεί να είναι το σύμβολο και το πνεύμα μιας χώρας που γιορτάζει την ύπαρξή της, το να είσαι ζωντανός και ευτυχισμένος», δήλωσε ο Dario Fo διατυπώνοντας την ελπίδα να υπογράψουν όλοι. «Ακριβώς επειδή η Ιταλία είναι μια Δημοκρατία βασισμένη στην εργασία και όχι στα όπλα».