Live τώρα    
19.0°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
19.0 °C
18.3°C20.0°C
1 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18.4 °C
17.8°C19.4°C
2 BF 52%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16.6 °C
11.7°C22.0°C
3 BF 64%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
22.4 °C
21.7°C23.0°C
4 BF 64%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
15.0 °C
15.0°C15.0°C
0 BF 87%
Μια όπερα που δεν σταματάει ποτέ να τραγουδάει...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μια όπερα που δεν σταματάει ποτέ να τραγουδάει...

Επιφυλακτική στην αρχή, καθώς δεν είχε σκηνοθετήσει ποτέ έως τώρα όπερα σε ανοιχτό χώρο, η Μαρία Πανουργιά προσπάθησε να αναζητήσει και να βρει κάτι που να την ενδιαφέρει προσωπικά στο έργο του Πουλένκ, το οποίο ο συνθέτης έγραψε βασισμένος στο μονόπρακτο του φίλου του Ζαν Κοκτό «Ανθρώπινη Φωνή», τριάντα χρόνια μετά τη δημιουργία του, και παρουσιάζεται για πρώτη φορά απόψε και αύριο στη Μικρή Επίδαυρο.

«Παρ’ όλο που είναι ένα πασίγνωστο, υπέροχο μουσικά και τρομερά δύσκολο ερμηνευτικά έργο, απαιτεί πρωταθλητισμό από την τραγουδίστρια», μας εξηγεί η σκηνοθέτης.

«Και η σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη, με τα υψηλά προσόντα που διαθέτει, μπορεί να το κάνει, καθώς το έργο έχει τεράστιες εναλλαγές, πηγαίνοντας από πολύ χαμηλές σε πολύ υψηλές νότες και αλλαγές ρυθμού. Είναι μια όπερα που δε σταματάει ποτέ να τραγουδάει, κάτι που την καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη. Εντυπωσιακό αλλά δύσκολο» υπογραμμίζει.

Μνημείο χωρισμού

Η Μαρία Πανουργιά άρχισε να ακούει τη μουσική του Πουλένκ και να μελετά τη ζωή και το έργο του Κοκτό, τα κείμενα, τα θεατρικά, την ποίηση, τα σχέδια και τη ζωγραφική του και είδε όλες του τις ταινίες. Μπήκε στον κόσμο του.

«Μέσα από αυτό βρήκα μια σύνδεση με τα πράγματα που κάνω στο θέατρο και τον τρόπο που το βλέπω. Κι ενώ ο χωρισμός είναι ένα θέμα πολύ μπανάλ, αλλά ταυτόχρονα και τρομερά διαχρονικό, αυτός ο συνδυασμός σε ιντριγκάρει πολύ να δεις πώς μπορεί να σε αφορά και τι μπορείς να κάνεις με το συγκεκριμένο υλικό.  Έτσι αυτό που έφτιαξα είναι ένα μνημείο χωρισμού.

Μεταμορφώσαμε την Επίδαυρο σε έναν κήπο που ενώνεται με το τοπίο φυτεύοντας φυτά και δέντρα της περιοχής. Σε μια προσπάθεια να φτιάξω ένα μνημείο χωρισμού, σαν ένα μνημείο πεσόντων, που το φαντάστηκα να είναι κοντά στη θάλασσα, με κλίμα ζεστό, ένας χώρος κατάφυτος με παράξενα φυτά και πλάσματα από έναν πενταμελή χορό ηθοποιών.

Η σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη και η πιανίστρια Μαρία Παπαπετροπούλου είναι σαν δυο πρόσωπα που επανέρχονται συνεχώς για να επαναλάβουν αυτό το τελευταίο τηλεφώνημα του χωρισμού».

Η σκηνοθέτης τόλμησε να μεταμορφώσει τη σκηνή της Μικρής Επιδαύρου γι’ αυτό το έργο, όπερα δωματίου που διαδραματίζεται σε ένα σαλόνι με ένα τηλέφωνο. «Έχω βάλει τηλεφωνικούς θαλάμους μέσα στον κήπο και έτσι βγάζω την πρωταγωνίστρια έξω από το σπίτι της για να συνομιλήσει με κάτι βαθύτερο. Ο χώρος και τα πλάσματα είναι κατά κάποιον τρόπο η ψυχική και πνευματική της κατάσταση ή αυτό που πρόκειται να της συμβεί. Καθώς βγαίνει από το αστικό σαλόνι και μετατρέπεται σε ένα άλλο πλάσμα, κάνοντας μια άλλη δραματική πορεία μέσα στο ρόλο» καταλήγει.

Διά χειρός Κοκτό

Από τα πιο σπαρακτικά έργα για το τέλος του έρωτα και την απόγνωση της εγκατάλειψης, «Η ανθρώπινη φωνή», ένας από τους πλέον αγαπημένους μονολόγους στην ιστορία του θεάτρου, γράφτηκε από τον Κοκτό ύστερα από μία προσωπική ερωτική αποτυχία και ερμηνεύτηκε από μεγάλες ηθοποιούς, καθώς μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Ρομπέρτο Ροσελίνι, με πρωταγωνίστρια την  Άννα Μανιάνι, ενώ αξεπέραστη στην ελληνική θεατρική ιστορία παραμένει η ερμηνεία της  Έλλης Λαμπέτη.

Τα σκηνικά στη φεστιβαλική παράσταση υπογράφει η Μυρτώ Λάμπρου, τα κοστούμια η Ιωάννα Τσάμη, τους φωτισμούς η Ελίζα Αλεξανδροπούλου και την κίνηση η Ζωή Χατζηαντωνίου. Τον χορό των πλασμάτων αποτελούν οι ηθοποιοί Στέλλα Βογιατζάκη, Αλέξανδρος Λασκαράτος, Αλεξάνδρα Ντεληθέου, Γιάννης Παπαδόπουλος και Φιντέλ Ταλαμπούκας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL