Live τώρα    
Όλ. Γεροβασίλη: Το σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Όλ. Γεροβασίλη: Το σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά!

Το παραπάνω υπογράμμισε η γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Ολγα Γεροβασίλη στην ιστοσελίδα rosa.gr.

«Η κατάργηση του φυλετικού διαχωρισμού στα σχολεία των ΗΠΑ συντελέστηκε 66 χρόνια πριν. Ασφαλώς, αυτό δεν σήμανε και το τέλος του συστημικού ρατσισμού και των ταξικών ανισοτήτων. Αυτές οι ανισότητες έγιναν ακόμα πιο ξεκάθαρες με αφορμή την πανδημία με την ίδια την Ύπατη Αρμοστή του ΟΗΕ να αναφέρεται στις ασύμμετρες επιπτώσεις τους στον πληθυσμό των ΗΠΑ.

Με τον πιο τραγικό τρόπο, η παγκόσμια κοινότητα ανακαλύπτει τις πραγματικές δυνατότητες και τα όρια του συγκεκριμένου μοντέλου που απέχει πάρα πολύ από αυτό που ονομάζουμε κοινωνικό κράτος. Η δολοφονία του Φλόιντ, ενός ακόμα συνανθρώπου διαφορετικού χρώματος, ενός ακόμα οικονομικά αδύναμου συμπολίτη, είναι η αποκάλυψη του κοινωνικού προτύπου που αυτό το σύστημα καλλιεργεί και αναπαράγει», επισήμανε.

Η κυβέρνηση έχει προβεί σε πανηγυρισμούς για τα οφέλη της Ελλάδας από το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης. Μήπως είναι νωρίς για πανηγυρισμούς; Ποια είναι η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Σχολιάζοντας τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για τα οφέλη της Ελλάδας από το ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, τόνισε «Δεν σας κρύβω πως το νέο αυτό ευρωπαϊκό εργαλείο ακούγεται αρχικά ως μια ενθαρρυντική εξέλιξη για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κάποια από όσα σχετικά είδαν το φως της δημοσιότητας, απηχούν μέρος των δικών μας προτάσεων για αμοιβαιοποίηση του χρέους και ανάγκη λήψης άμεσων, δραστικών και εμπροσθοβαρών μέτρων για την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας. Αυτό που δεν είναι ενθαρρυντικό είναι η προσπάθεια της κυβέρνησης να παρουσιάσει μία ακόμα νίκη - που ποτέ δεν πέτυχε - σε ένα ακόμα πόλεμο που ποτέ δε δόθηκε, με εκείνη τουλάχιστον στην πρώτη γραμμή. Δεν είναι ενθαρρυντικό, γιατί δείχνει πόσο χαμηλά έχει τοποθετήσει τον πήχη ο κ. Μητσοτάκης.

Και σε αυτή την ιστορία, προσπαθεί η κυβέρνηση να μας δείξει το δέντρο για να μην προσέξουμε το δάσος. Και εδώ το δέντρο και το δάσος θα φανούν - αν φανούν - τη 19η Ιουνίου στη Σύνοδο Κορυφής, όπου θα πρέπει να εγκριθεί η πρόταση της Επιτροπής. Μιας Επιτροπής της οποίας ο Αντιπρόεδρος κ. Ντομπρόφσκις έσπευσε να συνδέσει τις όποιες εκταμιεύσεις αναλογούν προς την χώρα μας από το νέο Ταμείο Ανάκαμψης με το καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας.

Προφανώς, κάποιοι θεωρούν την πανδημία ως ευκαιρία εκ νέου εκβιασμού της κοινωνίας μας και περαιτέρω διολίσθησης σε νεοφιλελεύθερες οικονομικές επιλογές.

Και αυτοί δε βρίσκονται μόνο έξω αλλά και μέσα στη χώρα. Γι’ αυτούς που τα μνημόνια ήταν ευλογία και ο κορονοϊός ευκαιρία, η άποψη του αντιπροέδρου της Επιτροπής είναι “θείο δώρο”. Ας μη γελαστούν: η κοινωνία μας ούτε ξέχασε, ούτε επιθυμεί και φυσικά δεν αντέχει να ξαναμπεί σε περιπέτειες. Γι’ αυτό, η κυβέρνηση ας αφήσει τους πανηγυρισμούς και ας εργαστεί, αξιοποιώντας μια ενεργητική πολιτική συμμαχιών, για την επίτευξη των μέγιστων δυνατών ωφελειών από αυτή την πρωτοβουλία».

Σχετικά με το πρόγραμμα  “Μένουμε ’Ορθιοι” του ΣΥΡΙΖΑ, σημείωσε «Το πρόγραμμα “Μένουμε Όρθιοι” και η επικαιροποίησή του έχει μία στόχευση: τη διατήρηση όσο το δυνατό περισσότερων επιχειρήσεων σε βιώσιμη λειτουργία και τη συνακόλουθη διατήρηση του αριθμού και της ποιότητας των θέσεων εργασίας τους.

Έχει δύο προϋποθέσεις: εμπροσθοβαρή εφαρμογή, αποτελεσματική υλοποίηση. Με τον τρόπο αυτό, η διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας θα διατηρήσει την ενεργή ζήτηση, η οποία θα μπορέσει να καλυφθεί από μια ικανή προσφορά εκ μέρους ιδιαίτερα των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων.

Αυτό το πρόγραμμα επικαιροποιείται, καθώς τα στοιχεία του κόστους αλλάζουν όσο καθυστερεί η κυβέρνηση να παρέμβει αποτελεσματικά διαφυλάσσοντας αυτή τη δυναμική ισορροπία. Εξειδικεύεται, καθώς διαπιστώνεται το ύψος των ζημιών σε κλάδους της οικονομίας, όπως ο τουρισμός, ο επισιτισμός, η γεωργία.

Μην ξεχνάμε τις επιπτώσεις σε ομάδες “αόρατες” για την κυβέρνηση, όπως τους ήδη ανέργους, τους αυταπασχολούμενους, ΑΜΕΑ και άλλους που υποφέρουν ήδη "σιωπηλά". Αυτά αντιμετωπίζει αυτό το εμπεριστατωμένο, εμπροσθοβαρές πρόγραμμα. Ένα πρόγραμμα που καταρτίστηκε από αυτούς που έδωσαν διέξοδο από τα μνημόνια στην ελληνική κοινωνία και εξασφάλισαν ένα εργαλείο, ένα μαξιλάρι 37 δις για την άσκηση βιώσιμης, κυρίαρχης οικονομικής πολιτικής προς όφελός της.

Μιας κοινωνίας που, δυστυχώς, είδε την οικονομία της να επιστρέφει στη στασιμότητα ήδη από τους πρώτους μήνες ζωής της κυβέρνησης του κ. Μητσοτάκη.

Η διάλυση των εργασιακών σχέσεων, η στασιμότητα των μισθών ιδιαίτερα των μικρών και μεσαίων εισοδηματικών κατηγοριών και η εξόφθαλμη εύνοια των μεγάλων επιχειρήσεων, δεν είναι σημερινές υποθέσεις. Σήμερα, οι δήθεν υποστηρικτές της μεσαίας τάξης, απλά βρήκαν την αφορμή της πανδημίας και τις ολοκλήρωσαν με συνοπτικές διαδικασίες. Τα αποτελέσματά τους δεν μπορούν να είναι άλλα παρά υφεσιακά.

Όσο η κυβέρνηση επιμένει σε αυτό το μοντέλο, το οποίο είναι βέβαια το μόνο που γνωρίζει, είναι δεδομένο πως θα βουλιάζουμε βαθύτερα στην ύφεση».

Σχολιάζοντας τις διακηρύξεις της κυβέρνησης περί “γενναίας στήριξης του ΕΣΥ”, την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται σύμφωνα με τους δείκτες του ΟΟΣΑ, στη βάση της κατάταξης 36 χωρών-μελών του Οργανισμού ως προς τους διατιθέμενους πόρους για την Υγεία εν μέσω κορονοϊού, η κ. Γεροβασίλη επισήμανε «Αυτό που καταφέραμε να κερδίσουμε με τα μέτρα για τον περιορισμό της κοινωνικής δραστηριότητας, ήταν χρόνος για να προλάβουμε να θωρακίσουμε περαιτέρω το εθνικό σύστημα υγείας. Αυτοί οι περιορισμοί λοιπόν που βιώσαμε στο όνομα αυτής της ευκαιρίας, φαίνεται πως πετάχτηκαν από την κυβέρνηση στο καλάθι των αχρήστων.

Δεν προχώρησε στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού επαγγελματιών υγείας και άλλων ειδικοτήτων στα νοσοκομεία. Δεν ενίσχυσε σημαντικά κάποιες από τις υφιστάμενες δομές. Για δημιουργία δε νέων δομών ούτε λόγος. Έτσι, για τους ανθρώπους του ΕΣΥ, που σήμερα είναι στο δρόμο διεκδικώντας τη στήριξη που τους υποσχέθηκαν, δυστυχώς απέμειναν μόνο τα χειροκροτήματα.

Βέβαια, ως γενναία στήριξη του ΕΣΥ μάλλον η κυβέρνηση εννοεί τις δαπάνες μέσω απευθείας αναθέσεων στο όνομα της πανδημίας που τώρα τρέχει να αμνηστεύσει. Όμως, για να είμαστε δίκαιοι, υπήρξαν και άνθρωποι και δομές οι οποίοι στηρίχθηκαν. Ο διπλασιασμός της αμοιβής των ιδιοκτητών ιδιωτικών νοσηλευτηρίων για τις ΜΕΘ, ήταν έμπρακτη επίδειξη γενναιοδωρίας εκ μέρους της κυβέρνησης.

Επίσης, η εκ νέου υπόσχεση ιδιωτικοποίησης του δημοσίου συστήματος υγείας αμέσως μόλις μειώθηκαν τα κρούσματα του κορονοϊού, μάλλον προκάλεσε ρίγη συγκίνησης σε αρκετούς πιθανούς "επενδυτές". Σίγουρα πάντως προκάλεσε ανατριχίλα σε όσους χρειάζονται και θα χρειαστούν στο μέλλον ένα ισχυρό και αποτελεσματικό δημόσιο σύστημα υγείας».

Όσον αφορά τις απευθείας αναθέσεις της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας, τόνισε

«Οι δαπάνες για την υγεία μέσω απευθείας αναθέσεων που προσπαθεί τώρα να καλύψει μέσω αμνήστευσής τους η κυβέρνηση είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι δαπάνες του υπουργείου μεταναστευτικής πολιτικής τις οποίες επίσης προσπαθεί επισης να καλύψει η κυβέρνηση μετατρέποντας τις σε απόρρητες. Στ'αλήθεια πρέπει να θεωρείται πάρα πολύ κρίσιμη δαπάνη η απομαγνητοφώνηση των λόγων ενός υπουργού, αλλά ίσως δεν εμπίπτει ακριβώς σε αυτό που λέμε όχι μόνο απόρρητο, αλλά ούτε καν απαραίτητο.

Μία ακόμα ενδιαφέρουσα περίπτωση είναι η απευθείας ανάθεση της τουριστικής προβολής της χώρας σε μία συγκεκριμένη εταιρεία, ή κάποιες άλλες ανάλογες εμπνεύσεις του ΕΟΤ. Υπάρχουν επίσης οι υποθέσεις υπηρεσιών καθαριότητας στα σωφρονιστικά καταστήματα.

Για να μην κουράζουμε τους αναγνώστες, υπάρχουν πάρα πολλές σοβαρές ενδείξεις για το ότι ένα σύστημα που οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία ξαναέπιασε δουλειά για τα καλά. Εμείς ως υπεύθυνη αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και ως ισχυρός πολιτικός φορέας με προοδευτική πρόταση διακυβέρνησης, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας ξαναβάλει σε περιπέτειες».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0