Live τώρα    
Τ. Χριστοδουλοπούλου: Συζήτηση για τον Κώδικα ιθαγένειας στην επιτροπή / Μέλη του λαού μας οι μετανάστες δεύτερης γενιάς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τ. Χριστοδουλοπούλου: Συζήτηση για τον Κώδικα ιθαγένειας στην επιτροπή / Μέλη του λαού μας οι μετανάστες δεύτερης γενιάς

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ, ΕΛΛΗ ΖΩΤΟΥ

Η δεύτερη γενιά μεταναστών είναι «μέρος του κοινωνικού συνόλου της χώρας μας, μέλη του λαού μας» τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός Μετανάστευσης Τ. Χριστοδουλοπούλου κατά την έναρξη της επεξεργασίας του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στο Κώδικα Ιθαγένειας που θα δώσει την ελληνική ιθαγένεια σε παιδιά μεταναστών που γεννήθηκαν ή ήρθαν πολύ μικρά στη χώρα μας. Η Τ. Χριστοδουλοπούλου υπολόγισε σε λιγότερα από 100.000 τα άτομα που αφορούν οι αλλαγές, ζητώντας την ευρύτερη δυνατή πολιτική συναίνεση στο νομοσχέδιο και επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο καθυστέρησε γιατί «θέλαμε να φτιάξουμε έναν νόμο που να αντέχει στον χρόνο».

Το νομοσχέδιο στήριξαν επί της αρχής ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝ.ΕΛΛ. και ΠΑΣΟΚ, ενώ καταψήφισε η Χ.Α. Ν.Δ., το Ποτάμι και το ΚΚΕ επιφυλάχτηκαν επί της αρχής. Αν και ο εισηγητής της Ν.Δ. Γ. Γεωργαντάς επιφυλάχθηκε επί της αρχής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Άδ. Γεωργιάδης όχι μόνο σχολίασε ότι η Ν.Δ. καταψηφίζει, αλλά φάνηκε να προαναγγέλλει εκ νέου απόρριψη νόμου από το ΣτΕ έπειτα από προσφυγή πολίτη.

Η Τ. Χριστοδουλοπούλου σημείωσε ότι «η Δημοκρατία είναι ελλιπής όταν δεν συμμετέχουν όλοι στη λήψη των αποφάσεων» και ότι «η Ελλάδα θα είναι κερδισμένη αν εντάξει στον λαό της αυτά τα παιδιά που επιμένουν να παραμένουν εδώ». Η αναπληρώτρια υπουργός Μετανάστευσης υπογράμμισε ότι η ιθαγένεια δεν είναι έπαθλο ή προνόμιο και ότι οι ρυθμίσεις αφορούν κυρίως τα προηγούμενα κύματα μετανάστευσης, καθώς τα νεότερα δεν επιθυμούν να παραμείνουν στην Ελλάδα.

Β. Κατριβάνου: Είναι τα δικά μας παιδιά

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Β. Κατριβάνου χαρακτήρισε τους μετανάστες δεύτερης γενιάς «δικά μας παιδιά» και επισήμανε ότι ο νόμος θα έπρεπε να έχει ψηφιστεί από το 2012, όταν διέρρευσε η σχετική απόφαση του ΣτΕ, και να μην αφεθεί κενό δύο χρόνων. Ο Γ. Γεωργαντάς από τη Ν.Δ. ζήτησε τήρηση του πλαισίου της απόφασης του ΣτΕ, εκτιμώντας ότι η εγγραφή των παιδιών στην Α' Δημοτικού δεν αποτελεί «ουσιαστική ένταξη των παιδιών αυτών στην κοινωνία», ενώ κινδυνολόγησε και για τη ρύθμιση περί μη απέλασης θυμάτων ρατσιστικής βία, προβλέποντας κατακλυσμό ψευδών καταγγελιών. «Έλληνας γεννιέσαι, δεν γίνεσαι» επανέλαβε ο χρυσαυγίτης Ηλ. Παναγιώταρος.

Η εισηγήτρια του Ποταμιού Μ. Μάρκου τόνισε πως το παρόν νομοσχέδιο είναι άγνωστο αν θα το δεχτεί το ΣτΕ και ζήτησε να έχουν τελειώσει το δημοτικό οι ανήλικοι αιτούντες ιθαγένεια. Παράλληλα, ο επικεφαλής του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκης κατέθεσε ερώτηση στον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα σχετικά με το πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να υποδεχτεί με αξιοπρέπεια τους χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες στα νησιά «χωρίς να υπονομευθεί η ζωτικής σημασίας τουριστική λειτουργία».

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης δήλωσε πως το κόμμα του θα καταψηφίσει τις αντιεργατικές διατάξεις που θεωρούν ότι δεν υπαγορεύονται από την ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών οδηγιών, ενώ χαρακτήρισε αρνητικό ότι ο νόμος περιλαμβάνει ευρεία γκάμα ποινικών κωλυμάτων και ότι δεν περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε δημοτικές εκλογές. Από τους ΑΝ.ΕΛΛ., ο Ν. Μαυραγάνης εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις για το άρθρο 1, εξηγώντας πως πρέπει τα παιδιά των μεταναστών να τύχουν την ίδια εύνοια με τα ελληνόπουλα ως προς την υποχρεωτική εκπαίδευση. Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γ. Αρβανιτίδης κατέκρινε την απουσία ρύθμισης για συμμετοχή στις δημοτικές εκλογές.

Αντιρρήσεις φορέων

Για σημαντικούς αποκλεισμούς παιδιών με το νέο νομοσχέδιο για την ιθαγένεια, που χθες εισήλθε για συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, έγινε χθες λόγος στη συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η ΚΕΕΡΦΑ. Η κριτική επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι στις προϋποθέσεις κτήσης ιθαγένειας περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, δεδομένης της μεγάλης σχολικής διαρροής που έχουν τα παιδιά των μεταναστών. Ο Νικόδημος Κίνουα από την Asante σχολίασε πως δεν λύνει προβλήματα, ούτε ασχολείται με την ένταξη και σε 5 χρόνια θα πρέπει να φτιαχτεί άλλος νόμος. Ο Θ. Καμπαγιάννης από την Πολιτική Αγωγή της Χρυσής Αυγής στηλίτευσε το νομοσχέδιο γιατί, όπως είπε, προσπαθεί να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του ΣτΕ. "Δεν πρέπει να ταΐζουμε τον Μινώταυρο του ρατσισμού με παιδιά" ανέφερε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0