Live τώρα    
12°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
8.6°C15.2°C
1 BF 87%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
8.1°C13.2°C
1 BF 65%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.4°C
2 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.8°C13.6°C
2 BF 66%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
6 °C
5.9°C9.6°C
0 BF 100%
Ακρόπολη / Τα τρία αμείλικτα ερωτήματα προς Μενδώνη για το «φωτόσπαθο»
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ακρόπολη / Τα τρία αμείλικτα ερωτήματα προς Μενδώνη για το «φωτόσπαθο»

Ακρόπολη φωτισμός
TWITTER/@dkutsumba

Αίσθηση προκάλεσε ο πολύ έντονος φωτισμός του ανελκυστήρα της Ακρόπολης ο οποίος κατασκευάστηκε για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων. Η φωτεινή δέσμη με την οποία φωτίζεται το ασανσέρ ξεχωρίζει από τον υπόλοιπο φωτισμό του Παρθενώνα. Σύμφωνα με την τομεάρχη Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου είναι «φανερό πως πρέπει να δοθούν άμεσα εξηγήσεις».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φαίνεται πως μετά την πρόσφατη «ανάπλαση» της Ακρόπολης με την επίστρωση μεγάλων διαδρόμων με οπλισμένο σκυρόδεμα, «η υπουργός Πολιτισμού συνεχίζει τις αιφνιδιαστικές και επιθετικές πολιτιστικές της παρεμβάσεις, χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά μια φαντασμαγορική κατακόρυφη δέσμη φωτός στον ανελκυστήρα πλαγιάς» τονίζει σε δήλωσή της η τομεάρχης τους ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Σύμφωνα με την ίδια υπάρχει η υποψία, και όχι άδικα, «πως η υπουργός μετατρέπει τον ανελκυστήρα για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, σε «έργο τέχνης» με αναφορά στην κοινή πρακτική των εικαστικών τεχνών installation(εγκατάσταση) in situ (!) μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης που έχει κερδίσει έδαφος τις τελευταίες δεκαετίες…».

Η Σία Αναγνωστοπούλου χαρακτηρίζει αδιανόητο ότι το υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει ακόμη απαντήσει αν έχει «αν έχει εκπονηθεί μελέτη για την φωτεινή δέσμη που εκπέμπεται από το αναβατόριο εδώ και μερικές ημέρες και αν αυτή έχει εγκριθεί από το  Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ή αν είναι με τη σύμφωνη γνώμη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών»

Αναλυτικά η δήλωση της Σίας Αναγνωστοπούλου:

«Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, τα τελευταία βράδια, μια φωτεινή δέσμη εκπέμπεται στην βόρεια κλιτύ του μνημείου της Ακρόπολης, στη θέση που βρίσκεται το αναβατόριο πλαγιάς.

Φαίνεται πως μετά την πρόσφατη «ανάπλαση» της Ακρόπολης με την επίστρωση μεγάλων διαδρόμων με οπλισμένο σκυρόδεμα, η υπουργός Πολιτισμού συνεχίζει τις αιφνιδιαστικές και επιθετικές πολιτιστικές της παρεμβάσεις, χρησιμοποιώντας αυτή τη φορά μια φαντασμαγορική κατακόρυφη δέσμη φωτός στον ανελκυστήρα πλαγιάς.

Υποψιαζόμαστε και όχι άδικα, πως η υπουργός μετατρέπει τον ανελκυστήρα για τη διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, σε «έργο τέχνης» με αναφορά στην κοινή πρακτική των εικαστικών τεχνών installation(εγκατάσταση) in situ (!) μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης που έχει κερδίσει έδαφος τις τελευταίες δεκαετίες…

Αν είχε να κάνει με τις καλλιτεχνικές ανησυχίες της υπουργού, θα ήταν για γέλια. Δυστυχώς όμως πρόκειται για άλλη μια αυθαίρετη παρέμβαση της κυρίας Μενδώνη, από αυτές που κακοποιούν, πληγώνουν και αλλάζουν αντιαισθητικά το τοπίο του οικουμενικού μνημείου.

Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η υπουργός λειτουργεί αλαζονικά. Είναι πρόσφατη η πρόθεση της να τοποθετήσει «ειδική μαρμάρινη επιγραφή» με το όνομά της και το όνομα του χορηγού σε τρία σημεία της Ακρόπολης. Κάτι που όπως είχε τότε τονίσει- δικαιολογώντας το εγχείρημα που ευτυχώς πήρε πίσω μετά τις αντιδράσεις των πολιτών- προβλεπόταν στη σύμβαση δωρεάς που είχε υπογραφεί μεταξύ του Δημοσίου και του Ιδρύματος Ωνάση για την κατασκευή του ανελκυστήρα και της ανανέωσης του φωτισμού. 

Σε κάθε περίπτωση, είναι πραγματικά αδιανόητο ότι το γραφείο τύπου του υπουργείου δεν έχει βγάλει κάποια ανακοίνωση, για το αν έχει εκπονηθεί μελέτη για την φωτεινή δέσμη που εκπέμπεται από το αναβατόριο εδώ και μερικές ημέρες και αν αυτή έχει εγκριθεί από το  Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ή αν είναι με τη σύμφωνη γνώμη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών.

Είναι φανερό πως πρέπει να δοθούν άμεσα εξηγήσεις».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL