Εκατοντάδες άνθρωποι του θεάτρου, αλλά και επισκέπτες του περίφημου Φεστιβάλ της Αβινιόν, συγκεντρώθηκαν χθες βράδυ στην πλατεία Πτι Παλαί της πόλης, όχι μακριά από το φημισμένο παπικό παλάτι, προκειμένου να "ξεπληρώσουν το χρέος τους προς την Ελλάδα", να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στη χώρα μας και την υποστήριξή τους σε μια Ευρώπη της δημοκρατίας, της γνώσης και των κοινών οραμάτων.
Περισσότεροι από 80 καλλιτέχνες του θεάτρου κάλεσαν χθες το κοινό του Φεστιβάλ να συμμετάσχει σε μια "Αγορά λέξεων και ιδεών", όπως εκείνη της Αθήνας, "όπου γεννήθηκαν ταυτόχρονα το θέατρο και η δημοκρατία".
"Είμαστε αλληλέγγυοι με τους Έλληνες, είμαστε στο πλευρό τους", γράφουν στην κοινή τους έκκληση. "Είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξαφανίσουμε τη λιτότητα από την ήπειρό μας και να επανατοποθετήσουμε τον άνθρωπο και την αλληλεγγύη στο επίκεντρο του κοινού μας σχεδίου. Τη στιγμή που τόσο μίσος και τόσα βάσανα θρέφουν έναν φασισμό που επανέρχεται χωρίς να λέει καθαρά το όνομά του, ο ελληνικός λαός μας καλεί να μην κάνουμε λάθος στον στόχο. Ας ακούσουμε το κάλεσμά του αυτό!"
Κάνοντας αναφορά στους αρχαίους τραγικούς, οι Γάλλοι και οι Γαλλίδες καλλιτέχνες καλούν, με τη διακήρυξή τους αυτή, τους συμπολίτες τους να "εξοφλήσουμε το πολιτικο-ποιητικό χρέος μας προς την Ελλάδα"...
Μολονότι η ελληνική παρουσία στο Φεστιβάλ της Αβινιόν είναι αρκετά περιορισμένη σε σχέση με πέρσι, καθώς το μόνο θέαμα με ελληνική συμμετοχή θα είναι η όπερα Ομηριάδα, σε κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη και μουσική Martin Romberg (25/7), η χθεσινή εκδήλωση αλληλεγγύης συνέπεσε με την παρουσίαση της πλατωνικής Πολιτείας, σε διασκευή του κειμένου από τον Γάλλο φιλόσοφο Αλαίν Μπαντιού.
Από τη μεριά του, ο διευθυντής του Φεστιβάλ, Ολιβιέ Πυ, απαντώντας σε δημοσιογράφους την παραμονή της έναρξης, η οποία συνέπιπτε με το δημοψήφισμα, σχολίασε: "Ευρώπη χωρίς την Ελλάδα απλώς δεν είναι Ευρώπη"...
Σ.Κ.