Ας δεχθούμε πως όντως τα στοιχεία των εσόδων που ανακοινώθηκαν χθες από το υπουργείο Οικονομικών είναι καλά, αφού υπερέβησαν τον Ιούλιο κατά 2,5% τον μηνιαίο στόχο των 4.651 εκατ. ευρώ, καθώς ανήλθαν σε 4.769 εκατ. ευρώ.
Θα είχε όμως ενδιαφέρον να απαντηθούν και κάποια ερωτήματα που εύλογα τίθενται, όπως:
1. Γιατί, σε αντίθεση με τα ειωθότα, ανακοινώθηκαν "αποκομμένα" τα έσοδα ενός μήνα (Ιούλιος) αλλά όχι και της περιόδου (επτάμηνο);
2. Γιατί να δεχθούμε πως η θετική εξέλιξη μόνο ενός μήνα, όταν μάλιστα έρχεται σε αντίθεση με την αρνητική εικόνα του εξαμήνου που προηγήθηκε, προοιωνίζεται και ικανοποιητική πορεία για ολόκληρο το έτος;
3. Πόση αισιοδοξία να επιτρέπει άραγε η εκτίμηση πως τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων παρουσίασαν υστέρηση κατά 285 εκατ. ευρώ ή 33,7% έναντι του μηνιαίου στόχου και πως αυτή η διαφορά θα καλυφθεί αφού οφείλεται στις παρατάσεις που έχουν δοθεί στην υποβολή και, συνεπώς, στην εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων;
Θ.Π.