Live τώρα    
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ / Στη Βουλή το θέμα της ταλαιπωρίας των Αθηναίων στο Μετρό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ / Στη Βουλή το θέμα της ταλαιπωρίας των Αθηναίων στο Μετρό

ΜΕΤΡΟ
(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Τις αφόρητες συνθήκες συνωστισμού και ταλαιπωρίας που επικρατούν στο Μετρό της Αθήνας, φέρνουν στη Βουλή 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ με πρωτοβουλία της Έλενας Ακρίτα.

«Λόγω της συστηματικής υποβάθμισης του δικτύου τα τελευταία χρόνια με αραιά δρομολόγια, βλάβες, καθυστερήσεις και ελλείψεις προσωπικού, οι Αθηναίοι τιμωρούνται καθημερινά για την επιλογή χρήσης του σημαντικότερου μέσου σταθερής συγκοινωνίας», σημειώνουν οι βουλευτές του κόμματος στην ερώτησή τους προς υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα.

Σύμφωνα με έρευνα του inside story, το 2024 χάθηκαν κατά μέσο όρο πάνω από 100 δρομολόγια ημερησίως σε σχέση με το 2023, δεκάδες χιλιάδες δρομολόγια σε ετήσια βάση.

Γεγονός προκλητικό για μια πόλη με αυξανόμενες ανάγκες, ιδίως τουριστικές, και εκατομμύρια περισσότερες επιβιβάσεις. Παράλληλα, οι οδηγοί αναφέρουν οριακές καταστάσεις με γηρασμένο τροχαίο υλικό και ελλείψεις ανταλλακτικών, ενώ οι φθορές στις ράγες, που με μεγάλη καθυστέρηση ξεκίνησαν να επισκευάζονται, οδηγούν σε μειωμένες ταχύτητες για λόγους ασφαλείας.

Η υποστελέχωση εντείνεται, με μείωση 90 εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ το τελευταίο έτος.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών:

  • Θα αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πολιτών;
  • Προγραμματίζεται ανανέωση και ενίσχυση του στόλου;
  • Ποιοι είναι οι λόγοι της χρόνιας υποεπένδυσης στις αστικές συγκοινωνίες και το μετρό;

Αναλυτικά η ερώτηση

ΟιΟι επιβάτες του Μετρό τα τελευταία χρόνια βιώνουν μεγάλη ταλαιπωρία κατά τη χρήση του σημαντικότερου μέσου σταθερής τροχιάς στην Αθήνα. Αραίωση δρομολογίων, βλάβες και συστηματικές καθυστερήσεις τιμωρούν όσους επιλέγουν αυτό το μέσο για τη μετακίνησή τους αντί για τη χρήση ιδιωτικού τροχοφόρου.

Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του inside story, το 2024 χάθηκαν κατά μέσο όρο πάνω από 100 δρομολόγια τη μέρα σε σχέση με το 2023 στις 3 γραμμές του Μετρό και στο Τραμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015, εν μέσω κρίσης, πραγματοποιήθηκαν 537.437 δρομολόγια, το 2022 526.930, το 2023 525.759, το 2024 488.697. Η μείωση είναι προκλητική για ένα αστικό κέντρο με διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες μετακίνησης και, ιδίως, ραγδαία αυξανόμενο τουρισμό: Μόνο στις γραμμές 2 και 3 είχαμε 11,4 εκατομμύρια περισσότερες επιβιβάσεις από το 2023 στο 2024.

Οι κατεξοχήν γνωρίζοντες, οι οδηγοί, μιλούν για οριακές καταστάσεις. Γερασμένο τροχαίο υλικό με συρμούς ακόμα και 43 ετών (στη γραμμή 1), που προφανώς εμφανίζουν συνεχώς βλάβες, ενώ γίνεται κανιβαλισμός οχημάτων για να βρεθούν ανταλλακτικά.

Ένα ακόμα σημαντικότερο πρόβλημα που αποκαλύπτεται είναι οι φθορές στις ράγες που αναγκάζουν τους οδηγούς να χαμηλώνουν ταχύτητα για λόγους ασφαλείας. Παρότι το πρόβλημα έχει εντοπιστεί από το 2021, μόλις πρόσφατα ξεκίνησαν εργασίες αντικατάστασης που θα πάρουν δύο χρόνια να ολοκληρωθούν. Τέλος, υπάρχει και αυξανόμενη υποστελέχωση. Ο συνολικός αριθμός εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ μειώθηκε κατά 90 άτομα από το 2023 στο 2024, μεταξύ άλλων και στους οδηγούς.

Όλα κατατείνουν σε χρόνια εγκατάλειψη των σταθερών συγκοινωνιών που μεταφράζεται σε δυσβάσταχτη ταλαιπωρία των πολιτών της Αθήνας και των προαστίων της.


πιβάτες του Μετρό τα τελευταία χρόνια βιώνουν μεγάλη ταλαιπωρία κατά τη χρήση του σημαντικότερου μέσου σταθερής τροχιάς στην Αθήνα. Αραίωση δρομολογίων, βλάβες και συστηματικές καθυστερήσεις τιμωρούν όσους επιλέγουν αυτό το μέσο για τη μετακίνησή τους αντί για τη χρήση ιδιωτικού τροχοφόρου.

Σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του inside story, το 2024 χάθηκαν κατά μέσο όρο πάνω από 100 δρομολόγια τη μέρα σε σχέση με το 2023 στις 3 γραμμές του Μετρό και στο Τραμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2015, εν μέσω κρίσης, πραγματοποιήθηκαν 537.437 δρομολόγια, το 2022 526.930, το 2023 525.759, το 2024 488.697. Η μείωση είναι προκλητική για ένα αστικό κέντρο με διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες μετακίνησης και, ιδίως, ραγδαία αυξανόμενο τουρισμό: Μόνο στις γραμμές 2 και 3 είχαμε 11,4 εκατομμύρια περισσότερες επιβιβάσεις από το 2023 στο 2024.

Οι κατεξοχήν γνωρίζοντες, οι οδηγοί, μιλούν για οριακές καταστάσεις. Γερασμένο τροχαίο υλικό με συρμούς ακόμα και 43 ετών (στη γραμμή 1), που προφανώς εμφανίζουν συνεχώς βλάβες, ενώ γίνεται κανιβαλισμός οχημάτων για να βρεθούν ανταλλακτικά.

Ένα ακόμα σημαντικότερο πρόβλημα που αποκαλύπτεται είναι οι φθορές στις ράγες που αναγκάζουν τους οδηγούς να χαμηλώνουν ταχύτητα για λόγους ασφαλείας. Παρότι το πρόβλημα έχει εντοπιστεί από το 2021, μόλις πρόσφατα ξεκίνησαν εργασίες αντικατάστασης που θα πάρουν δύο χρόνια να ολοκληρωθούν. Τέλος, υπάρχει και αυξανόμενη υποστελέχωση. Ο συνολικός αριθμός εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ μειώθηκε κατά 90 άτομα από το 2023 στο 2024, μεταξύ άλλων και στους οδηγούς.

Όλα κατατείνουν σε χρόνια εγκατάλειψη των σταθερών συγκοινωνιών που μεταφράζεται σε δυσβάσταχτη ταλαιπωρία των πολιτών της Αθήνας και των προαστίων της.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεται να ζητήσει από τη ΣΤΑΣΥ αύξηση δρομολογίων τέτοια που να ανταποκρίνεται στον επιβατικό φόρτο και τις ανάγκες των πολιτών;
Προγραμματίζει την ανανέωση και πραγματική αύξηση του στόλου των οχημάτων; Πώς θα αντιμετωπιστούν τα επείγοντα προβλήματα συντήρησης των υπαρχόντων οχημάτων;
Ποιοι οι λόγοι της χρόνιας υποεπένδυσης στις υποδομές και το προσωπικό στις συγκοινωνίες της Αθήνας;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Ακρίτα Έλενα

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Δούρου Ρένα

Ζαμπάρας Μιλτιάδης

Κεδίκογλου Συμεών

Κοντοτόλη Μαρίνα

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Παπαηλιού Γεώργιος

Παππάς Νικόλαος

Τσαπανίδου Πόπη

Ψυχογιός Γεώργιος

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0