Τις ανάλγητες πολιτικές της κυβέρνησης καταδεικνύει άλλο ένα σοβαρό εργατικό ατύχημα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος με θύμα 34χρονο τεχνίτη, μόλις δέκα μέρες μετά τον θάνατο εργαζόμενου στα Ναυπηγεία Χαλκίδας, σημειώνει η τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ Νίνας Κασιμάτη.
«Το πρόσφατο εργατικό ατύχημα έρχεται να προστεθεί στη λίστα της δραματικής αύξησης των εργατικών ατυχημάτων στη χώρα μας», επισημαίνει, υπογραμμίζοντας ότι από το 2019 έως σήμερα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει απορυθμίσει την εργατική νομοθεσία, έχει ωθήσει στην εντατικοποίηση και ελαστικοποίηση της εργασίας, και έχει υποβαθμίσει τους μηχανισμούς ελέγχων για την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων.
Όπως αναφέρει η βουλεύτρια του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης «με αφορμή το νέο ατύχημα στη ΝΕΖ Περάματος γεννώνται αμείλικτα ερωτήματα, τα οποία για την κυβέρνηση Μητσοτάκη όμως καθίστανται ρητορικά:
1. Γιατί δεν προκηρύσσει προσλήψεις Επιθεωρητών Υγείας και Ασφάλειας, ώστε να ενισχυθεί ποσοτικά και ποιοτικά το ελεγκτικό έργο του Σ.ΕΠ.Ε στον υψηλής επικινδυνότητας τομέα της ναυπηγοεπισκευής;
2. Πόσοι έλεγχοι έχουν αλήθεια διενεργηθεί από τις δύο Μικτές Επιτροπές Ελέγχου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΕΥΑΕ-ΝΕΖ), αφενός αυτής με αρμοδιότητα την περιοχή Πειραιά-Δραπετσώνας-Κερατσινίου και αφετέρου αυτής με αρμοδιότητα την περιοχή Περάματος-Σαλαμίνας, σε πλοία, επιχειρήσεις και εργολαβικά συνεργεία και πόσες κυρώσεις (πράξεις προστίμου, μηνύσεις, προσωρινή ή οριστική διακοπή εργασιών) επί των ημερών σας;
3. Γιατί δεν προβλέπει την άρση του ορίου των 5 ελέγχων τον μήνα που ορίζονται από το Υπουργείο, ώστε να λειτουργούν οι Μικτές Επιτροπές σε 24ωρη βάση και τα Σαββατοκύριακα με τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα και υποχρέωση ελέγχου σε οποιονδήποτε χώρο πραγματοποιούνται οι εργασίες, συμπεριλαμβανομένης και της ράδας του Πειραιά;
Αναλυτικά η δήλωση
Άλλο ένα σοβαρό εργατικό ατύχημα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος σημειώθηκε χθες με θύμα ένα 34χρονο τεχνίτη που εκτελούσε εργασίες στο μηχανοστάσιο Ε/Γ-Ο/Γ ελλιμενισμένου πλοίου. Μόλις δέκα μέρες μετά τον θάνατο εργαζόμενου στα Ναυπηγεία Χαλκίδας, το συγκεκριμένο ατύχημα έρχεται να προστεθεί στη λίστα της δραματικής αύξησης των εργατικών ατυχημάτων στη χώρα μας, καταδεικνύοντας πόσο ανάλγητες είναι οι πολιτικές της Κυβέρνησης Μητσοτάκη οι οποίες, από το 2019 έως σήμερα, έχουν απορυθμίσει την εργατική νομοθεσία, έχουν ωθήσει στην εντατικοποίηση και ελαστικοποίηση της εργασίας, και έχουν υποβαθμίσει τους μηχανισμούς ελέγχων για την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων.
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία και η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Τεχνικών Επιχειρήσεων Ελλάδας βεβαιώνουν τα στοιχεία που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλοιώνει: το 2023 έχασαν τη ζωή τους 182 εργαζόμενοι και 286 τραυματίστηκαν βαριά, ενώ απαραδέκτως ήταν 104 και 140, αντίστοιχα, το 2022.
Με αφορμή το νέο ατύχημα στη ΝΕΖ Περάματος γεννώνται αμείλικτα ερωτήματα, τα οποία για την κυβέρνηση Μητσοτάκη όμως καθίστανται ρητορικά:
Γιατί δεν προκηρύσσει προσλήψεις Επιθεωρητών Υγείας και Ασφάλειας, ώστε να ενισχυθεί ποσοτικά και ποιοτικά το ελεγκτικό έργο του Σ.ΕΠ.Ε στον υψηλής επικινδυνότητας τομέα της ναυπηγοεπισκευής;
Πόσοι έλεγχοι έχουν αλήθεια διενεργηθεί από τις δύο Μικτές Επιτροπές Ελέγχου στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΕΥΑΕ-ΝΕΖ), αφενός αυτής με αρμοδιότητα την περιοχή Πειραιά-Δραπετσώνας-Κερατσινίου και αφετέρου αυτής με αρμοδιότητα την περιοχή Περάματος-Σαλαμίνας, σε πλοία, επιχειρήσεις και εργολαβικά συνεργεία και πόσες κυρώσεις (πράξεις προστίμου, μηνύσεις, προσωρινή ή οριστική διακοπή εργασιών) επί των ημερών σας;
Γιατί δεν προβλέπει την άρση του ορίου των 5 ελέγχων τον μήνα που ορίζονται από το Υπουργείο, ώστε να λειτουργούν οι Μικτές Επιτροπές σε 24ωρη βάση και τα Σαββατοκύριακα με τα απαραίτητα υλικοτεχνικά μέσα και υποχρέωση ελέγχου σε οποιονδήποτε χώρο πραγματοποιούνται οι εργασίες, συμπεριλαμβανομένης και της ράδας του Πειραιά;
Καλούμε την κυβέρνηση να περιφρουρήσει την τήρηση των Νόμων και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και να επαναφέρει την τακτική διενέργεια ελέγχων σε όλους τους χώρους εργασίας και να διασφαλίσει το δικαίωμα όλων να εργάζονται με ασφάλεια.