Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
19.3°C23.0°C
3 BF 37%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.6°C23.7°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
23.3°C24.0°C
4 BF 48%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
18.6°C21.0°C
4 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
20.2°C22.9°C
3 BF 31%
Ενα like, ρε παιδιά
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ενα like, ρε παιδιά

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με μάσκα στη Βουλή
(EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Νέα Δημοκρατία δαπάνησε για διαφήμιση στην Google σχεδόν 650.000 ευρώ από τον Μάρτιο του 2019 έως τον Μάρτιο του 2020, περίοδο κατά την οποία διεξήχθησαν οι ευρωεκλογές και οι εθνικές εκλογές. Κατατάσσεται μάλιστα στην τρίτη θέση στη σχετική λίστα, πίσω από τους Εργατικούς και τους Τόρις της Βρετανίας.

Δεν είναι μυστικό ότι η Ν.Δ., από την ημέρα που ανέλαβε την ηγεσία της ο σημερινός πρωθυπουργός, τα έδωσε όλα στην επικοινωνία, δηλαδή στο Διαδίκτυο. Από τη μία με την τεράστια διαφημιστική δαπάνη, από την άλλη με ένα στοχευμένο και επιστημονικά μελετημένο σχέδιο και στρατηγική. Οι διδαχές του Στιβ Μπάνον αποδείχτηκαν πολύτιμες για την Πειραιώς και το πανίσχυρο επικοινωνιακό της επιτελείο.

Ξαφνικά ξεφύτρωσαν αμέτρητα ψεύτικα προφίλ στα social media, τα στελέχη και τα μεγάφωνα της Ν.Δ. απέκτησαν χιλιάδες followers που αναδημοσίευαν το μήνυμα που ήθελαν κάθε φορά να περάσουν. Νά τα likes, νά τα θετικά σχόλια, νά τα fake news, που μέσα από τη συνεχή εμφάνιση στις αρχικές μας οθόνες άρχισαν να μοιάζουν πραγματικά. Αν προσθέσουμε τα διαφημιστικά μηνύματα από τη Ν.Δ. σε κάθε σελίδα που ανοίγαμε, ερμηνεύουμε σε έναν σημαντικό βαθμό την εκλογική, μα κυρίως κοινωνική επικράτηση της Ν.Δ.

Σήμερα ο Μητσοτάκης προειδοποιεί τους νέους σαν boomer θείος στο γιορτινό τραπέζι να προσέχουν τα social media γιατί κάνουν κακό στη δημοκρατία. Οι δεκάδες χιλιάδες πολίτες που αντιδρούν θυμωμένα «καίγοντας» όλες τις πρωθυπουργικές αναρτήσεις κράσαραν το σύστημα της γαλάζιας επικοινωνίας.

Ποιοι είναι όλοι αυτοί; Είναι κατά βάση εκείνοι που έχουν γυρίσει την πλάτη στα μονοφωνικά κανάλια της λίστας Πέτσα. Τα λεγόμενα «δυναμικά κοινά» στις αγαπημένες δημοσκοπήσεις του Μαξίμου. Κι αυτό το ρεύμα όσα -κατά Γεωργιάδη- «μπουτς» από την Ουαγκαντούγκου αγοράσεις, ούτε να το ανακόψεις ούτε να το κρύψεις μπορείς.

Αν στη Ν.Δ. πιστεύουν όντως ότι πρόκειται για οργανωμένες στρατιές συριζαίων που κατακτούν το Διαδίκτυο, τότε έχουν χάσει την μπάλα περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε. Είναι η κοινωνία τα social media;  Όχι, φυσικά. Οι σταγόνες όμως είναι αληθινές. Και σίγουρα δεν βρέχει…

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL