Το «φίδι από την τρύπα» μετά την αποκάλυψη της «Αυγής» για την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που ακυρώνει τον Μεγάλο Περίπατο του Κώστα Μπακογιάννη επιχειρεί να βγάλει η ΝΔ με τροπολογία.
Πρόκειται για πρωτοβουλία του βουλευτή της ΝΔ Γ. Αμυρά, ο οποίος κατέθεσε σχετική τροπολογία στη Βουλή με την οποία προτείνεται η παράταση ισχύος των προσωρινών κυκλοφοριακών μέτρων για τον «Μεγάλο Περίπατο» έως τις 28/2/2021 ασχέτως κι αν η σχετική ΚΥΑ που περιελάμβανε τα συγκεκριμένα μέτρα απορρίφθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας λόγω έλλειψης εξουσιοδοτικού ερείσματος. Η τροπολογία ψηφίστηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης και θα έχει ισχύ μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021.
Υπενθυμίζεται ότι το ΣτΕ με την απόφασή του που δημοσιεύτηκε στις 9 Οκτωβρίου, απορρίπτει την προσχηματική επίκληση του κινδύνου της πανδημίας στην οποία βασίστηκε ο Δήμος Αθηναίων προκειμένου να εφαρμόσει τον «μεγάλο περίπατο». Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, «τα θεσπιζόμενα με την προσβαλλόμενη απόφαση μέτρα, μολονότι ρητώς αναφέρεται σε αυτήν ότι ελήφθησαν κατ' επίκληση επιτακτικών λόγων δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού, δεν συνιστούν πράγματι μέτρα περιορισμού της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων και μέσων μεταφορά, δηλαδή επί σκοπώ άμεσης και επιτακτικής ανάγκης αποφυγής του κινδύνου εμφάνισης της νόσουν και περιορισμού της διάδοσής της, αλλά αποτελούν αμιγώς κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κατά την έννοια του ΚΟΚ».
Αναλυτικά η τροπολογία του Γ. Αμυρά:
«Για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίσταται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, επιβάλλονται ως μέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης.
Με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, η οποία εκδίδεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α ́ 57) και του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 (Α ́ 87), και ύστερα από μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι δυνατή η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε οδούς αρμοδιότητάς τους, είτε για ορισμένες ώρες της ημέρας είτε για το σύνολο της ημέρας, καθώς και η προσωρινή απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, υπό την προϋπόθεση ακώλυτης διέλευσης οχημάτων άμεσης ανάγκης και διέλευσης/στάσης/στάθμευσης οχημάτων μονίμων κατοίκων και ΑμεΑ.
Με όμοια απόφαση είναι δυνατή η δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Οι αποφάσεις της περίπτωσης αυτής ισχύουν μέχρι 28.02.2021».